حضور شهرك سازان در كابينه جديد نتانياهو؛

مذاكره خواسته های فلسطينيان را محقق نمی کند

مذاكره خواسته های فلسطينيان را محقق نمی کند
چهارشنبه 30 اسفند 1391 - 19:22

يك عضو كميته مركزي جنبش فتح تاكيد كرد: كابينه جديد رژيم صهيونيستي فاقد ديدگاه واحد و يكسان در قبال روند سازش است.

"سلطان ابوالعينين" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: فكر نمي كنم كه اسرائيلي ها، موضعي يكسان و جامع در قبال روند سازش با فلسطيني ها داشته باشند.

وي افزود: سران رژيم صهيونيستي به باور يا ديدگاهي مشترك در اين خصوص دست نيافته اند و اساسا به سازش سياسي يا صلح با فلسطيني ها نمي انديشند.

ناظران سياسي بر اين باورند كه با توجه به ديدگاه افراطي كابينه جديد بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي، هيچ گونه اميدي در زمينه سازش وجود ندارد، زيرا بر كرسي هاي اين كابينه شهرك سازاني تكيه زده اند كه علناً اعلام مي كنند درصدد ادامه آزادانه شهرك سازي هستند. در اين ميان شماري ديگر از اعضاي كابينه هستند كه ادامه حمايت از نتانياهو را منوط به مذاكره با فلسطيني ها كرده اند و نتانياهو هم در اين بين فقط به خدمت به رژيم اسرائيل و حفظ خود در جايگاه قدرت مي انديشد.

"فايز عباس" كارشناس امور رژيم صهيونيستي هم در گفت و گو با شبكه العالم خاطر نشان كرد: مساله صلح، به مساله اي حاشيه اي در اسرائيل تبديل شده است و ديگر در مذاكرات، كسي درباره آن سخن نمي گويد.

در اين ميان يعقوب بيري رئيس سابق سازمان شاباك كه عهده دار پست وزارت يكي از وزارتخانه هاي كابينه شده است، عدم مذاكره با فلسطيني ها را اشتباهي راهبردي ارزيابي كرد و گفت كه زمان مذاكره با فلسطيني ها فرا رسيده است.

گفته مي شود كه تزيپي ليوني، يائير لبيد و يعقوب بيري در كابينه نتانياهو به مثابه تريبون آن به شمار مي روند، اين در حالي است كه نفتالي بِنِت، ليبرمن و يعالون چهره واقعي كابينه را تشكيل مي دهند.

ناظران سياسي بر اين باورند كه تشكيلات خودگردان در مواجهه با اين كابينه كار دشوارتري خواهد داشت، زيرا كابينه سابق نتانياهو از رهبراني تشكيل مي شد كه علنا مخالف سازش بودند، اين در حالي است كه در كابينه كنوني چهره هايي وجود دارند كه قادر به مانور هستند.

خانم "خالده جرار" نماينده مجلس قانونگذاري فلسطين در گفت و گو با العالم تاكيد كرد: ديگر نبايد دچار توهم شد و با هر شرایطی پاي ميز مذاكرات يكجانبه تحت نظر آمريكا بازگشت. به جاي آن بايد گام هاي سياسي را پي گرفت، به اين معني كه سران فلسطين پس از كسب جايگاه ناظر غيرعضو در سازمان ملل بايد گام هاي ديگري براي احقاق حق فلسطيني ها بردارند.

ناظران سياسي تفاوتي ميان كابينه سابق و كنوني رژيم صهيونيستي در خصوص تجاوزگري نمي بينند و هر دو كابينه را داراي اهداف کاملا ضد فلسطيني مي دانند.

19-18:48   
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها