ضرورت گفتگو برای جلوگیری از ادامه خونریزی در یمن

ضرورت گفتگو برای جلوگیری از ادامه خونریزی در یمن
چهارشنبه 30 اسفند 1391 - 20:12

"عصام القیسی" عضو کنگره گفت و گوی ملی با تاکید بر این که گفت و گو و تفاهم تنها راه حل بحران یمن است، عدم موفقیت گفتگوها را موجب ریخته شدن خون های بیشتر دانست.

این در حالی است که مردم یمن در چندین شهر جنوبی این کشور در اعتراض به آغاز کنگره گفت و گوی ملی در پایتخت این کشور و تحت نظر عبدربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور؛ تظاهرات کردند.

عصام القیسی در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: روز نخست کنگره، به مثابه مراسم جشن بود و هیچ دستور کاری برای جلسه در نظر گرفته نشده بود و اشاره ای به موضوعات اساسی نشد زیرا رسیدگی به موضوعات اساسی، در دستور کار جلسه بعدی است.

وی با بیان این که تفاهم و گفت و گو تنها گزینه پیش روی یمنی هاست، تاکید کرد که گزینه های دیگری بر روی میز وجود ندارد، بنابراین هر یک از طرف های مختلف یمنی حق دارند که گفت و گو را نپذیرند و آن را تحریم کنند اما در نهایت تنها راه حل واقع گرایانه راه حل سیاسی است.

عضو کنگره گفت و گوی ملی یمن سپس هشدار داد که تنها گزینه جایگزین گفت و گو کشته شدن تعداد بیشتری از مردم بی گناه است بنابراین هیچ راه دیگری جز گفت و گو وجود ندارد.

گفتنی است که در درگیری های استان حضرموت، یکی از فعالان سیاسی کشته شد. مردم یمن در صنعا نیز در اعتراض به گفت و گو، همزمان با یادآوری فاجعه الکرامه تظاهرات کردند و در این میان نیروهای وابسته به علی محسن الاحمر، سه تن از تحصن کنندگان در میدان التغییر را به ضرب گلوله زخمی کردند.

دفتر عبدالملک الحوثی رهبر حوثی های یمن، این اقدام را به مثابه جنایتی دانست که همزمان با برگزاری کنگره گفت و گوی ملی ارتکاب می شود و در حکم روندی از استبداد است که رژیم ظالم حاکم بر این کشور اتخاذ و در برخورد با فعالیت های مسالمت جویانه مردم پیشه کرده است. بنابراین عاملان این جنایت باید به دست عدالت سپرده و محاکمه شوند.

18-22:55
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها