حماس:سفر اوباما براي تقويت اشغالگري است

حماس:سفر اوباما براي تقويت اشغالگري است
پنج‌شنبه 1 فروردين 1392 - 14:21

غزه(العالم)- گروه های سياسي فلسطيني در نوار غزه با صدور بيانيه اي مخالفتشان را با سفر باراك اوباما رييس جمهور آمريكا به سرزمين اشغالي فلسطين اعلام كردند.

به گزارش روز پنجشنبه شبكه خبري العالم، در اين بيانيه تاكيد شده است: اين سفر در چارچوب حمايت از رژيم صهیونیستی و امتيازدهي بيشتر و در راستاي تلاش واشنگتن به منظور نجات روند از هم پاشيده صلح قرار دارد.
در بيانيه نيروهاي ملي و اسلامي فلسطيني كه در جريان تظاهرات ضد اوباما قرائت شد، آمده است: سفر اوباما پس از تشكيل كابينه جديد افراط گراي صهيونيستي و اعلام جانبداري آشكار واشنگتن از اين كابينه و سياستهاي نژادپرستانه و شهرك سازي آن در سرزمينهاي فلسطيني به ويژه قدس انجام شده است.
سامي ابوزهري سخنگوي حماس به العالم گفت: اين سفر به منظور تقويت پايه هاي اشغال و تامين حمايت سياسي آمريكا از آن انجام شده است. جانبداري آمريكا از اشغالگران بدون در نظر گرفتن حقوق مردم فلسطين باعث مي شود سفر مزبور اثراتي منفي داشته باشد.  
فيصل ابوشهلا از سران جنبش فتح نيز خاطرنشان كرد: سفر اوباما به قدس بدون هماهنگي با رهبران و دولت فلسطين، مردود است. انتظار ما اين است كه آمريكا منطقي رفتار نموده و دولت فلسطين را به رسميت بشناسد.   
لوي القربوطي عضو دفتر جبهه خلق براي آزادي فلسطين گفت: نقش آمريكا در 20 سال گفت وگو نشان داد واشنگتن بي طرف نبوده و پشتيبان دشمن صهيونيستي است؛ موضوعي كه باعث گسترش روند يهودي سازي در قدس و مقدسات اسلامي، چپاول اراضي كرانه باختري و تعدي بيشتر اشغالگران به مردم فلسطين شده است.    
FF-21-23:03

پربیننده ترین خبرها