مهره جدید CIA در میان مخالفان سوریه

مهره جدید CIA در میان مخالفان سوریه
پنج‌شنبه 1 فروردين 1392 - 15:55

دبيركل حزب همبستگي (از احزاب مخالف در سوريه) "غسان هيتو" را که اخیرا در ترکیه بعنوان نخست وزیر مناطق تحت کنترل عناصر مسلح در سوریه تعیین شده، عنصر دست نشانده سازمان اطلاعات آمريكا دانست.

"سليم الخراط" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه العالم با اشاره به بروز دودستگي در ائتلاف سوري گروه هاي مخالف نظام در خارج از كشور، اين دودستگي را نشات گرفته از ائتلاف دوحه دانست و گفت: اختلافات و دودستگي ها از همان ائتلاف دوحه آغاز شد زيرا در نشست دوحه، برخي از مخالفان به خود آمدند و وجدانشان را قاضي كرده و متوجه شدند كه مسيري مغاير با آن چه گمان مي كردند، در پيش گرفته شده و هدف از آن ويران كردن سوريه است.

وي افزود: ما اوضاع را پيچيده تر از آن چه به نظر مي رسد، مي بينيم. مساله اي كه در حال حاضر مطرح است، اختلاف گروه ها بر سر پست هاست. غسان هيتو كه به عنوان نخست وزير دولت موقت منصوب شده، فاقد هرگونه پيشينه زندگي در داخل سوريه است و اساسا مشخص نيست از كجا آمده است.

الخراط تاكيد كرد: در حال حاضر جهشي در چارچوب گفت و گوي ملي حاصل شده و به ثمر نشسته است. اما گروه هاي مسلح سعي دارند در عرصه ميداني به پيروزي ها و دستاوردهايي برسند تا بتوانند ادعا كنند كه مناطق آزاد شده را در اختيار دارند و پرچم خود را بر فراز اين مناطق برافرازند.

الخراط خاطرنشان کرد: آن ها نمي فهمند كه اين گونه رويكردها وطن را كاملا نابود مي كند، بنابراين زمان آن رسيده است كه برخوردي قاطع و كوبنده با اين گروه ها صورت گيرد و ما از رهبري سوري مي خواهيم اين واكنش را محقق سازد.

الخراط اظهار داشت: هيتو، در واقع تريبون اخوان المسلمين به شمار مي رود كه در داخل سوريه فعال است. اين شخص كه در زمان كودكي از كشور خارج شده و از سوی سازمان اطلاعات آمريكا براي اين روزها تربیت شده بود تا مهره آمريكا برای بازی طراحی شده در سوریه باشد.

-21-22:39
26

پربیننده ترین خبرها