مخالفت نمايندگان انگليسی با تسلیح مخالفان سوریه

مخالفت نمايندگان انگليسی با تسلیح مخالفان سوریه
پنج‌شنبه 1 فروردين 1392 - 19:42

لندن (العالم) نمايندگان مجلس عوام انگليس، فعالان و طرفداران صلح در اين كشور با ارسال نامه اي به وزارت امور خارجه از مقامات انگليس درخواست كردند سياست مسلح كردن مخالفان دولت سوريه را كنار بگذارند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم از لندن، نويسندگان اين نامه بر اين باورند كه مسلح سازي مخالفان سوري به بحراني تر كردن اوضاع آن كشور خواهد انجاميد.

"ليندسي جرمن" هماهنگ كننده "ائتلاف براي پايان دادن به جنگ" در انگليس، در مقابل ساختمان كابينه آن كشور به خبرنگار العالم گفت: ديويد كامرون نخست وزير انگليس در پي جنگ است و ما بايد در اين زمينه هوشيار باشيم. زيرا دولت انگليس پس از شكست در جنگ هاي افغانستان و عراق تلاش مي كند ما را به سوي جنگ ديگري بكشاند.
وي خاطرنشان كرد: پايان دادن به ممنوعيت ارسال سلاح به مخالفان نظام دمشق، نه تنها حماقت است بلكه باعث كشته شدن شمار بيشتري از شهروندان سوريه خواهد شد.
"جرمي كربين" عضو مجلس عوام انگليس نيز در اين باره اظهار داشت: مسلح كردن مخالفان نظام سوريه، به معني آغاز نزاع جديدي در منطقه است. اين در حالي است كه خاورميانه در وضعيت بسيار حساسي به سر مي برد و بايد براي حل اين وضعيت از طريق گفت وگو اقدام شود.
براساس نظرسنجي انجام شده در انگليس، 55 درصد شهروندان آن كشور مخالف ارائه سلاح به مخالفان دولت سوريه هستند و بيم آن دارند كه كشورشان به طور مستقيم وارد بحران سوريه شود.
Fz-21-10:45

 

پربیننده ترین خبرها