تشكل سياسي جديد در سوریه براي نجات و سازندگی

تشكل سياسي جديد در سوریه براي نجات و سازندگی
پنج‌شنبه 1 فروردين 1392 - 21:36

دمشق (العالم)ـ حزب جدید "تشکل ملی برای نجات و سازندگی سوریه" توسط شخصیتهای سیاسی و مستقل و گروه‌های مردمی و سازمانهای مدنی به هدف مقابله با حامیان گروه‌های مسلح تأسیس شد.

خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه گزارش داد، تشکیل این حزب گامی همسو با تلاشهای دولت و پارلمان سوريه براي پايان دادن به بحران صورت گرفته است.

"سليم الخراط" عضو این حزب به خبرنگار العالم گفت: تشکیل این حزب ابتكاري دیگر به شمار می آید و آخرین تلاش نيست، و از نظر محتوا و كيفيت با ديگر ابتكارها متفاوت است.

وی افزود: این حزب همه گروه های مخالف ملی گرا و گروه های سیاسی و مستقل و احزاب و جبهه ها حضور دارند.

"سابا قابا" دبير كل جنبش "المرده" در سوریه نيز در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: هیچکدام از تحولات بین المللی، حتي جنگ هاي جهاني بدون گفتگو به پايان نرسيده است.

قابا خاطرنشان کرد: راه حل نظامي و تخريب و نابودي بحرانها را حل نمي كند؛ بلكه فقط گفت وگو مي تواند نتايجي عملي داشته باشد بنابر این ما اميدواريم با آغاز گفت وگوي ملي پايه گذار ساخت میهنی جدید باشد.

خبرنگار العالم در ادامه گفت: زنان سوري نيز از اوضاع سياسي این کشور دور نبوده و نقش خود را مهم و استثنايي براي حمايت از جامعه و انسجام آن مي دانند.

يكي از زنان عضو "تشكل ملي براي نجات و سازندگي سوريه" در مصاحبه با خبرنگار العالم خطاب به همه مادران سوري گفت: ميهن در حكم مادر همه ما است و بايد این زخم را که توسط گروههاي خارجي و صهيونيستي وارد شد، در داخل و بين خودمان درمان کنیم.
07:34

پربیننده ترین خبرها