با درخواست برای تحقیق کمیته بین المللی بی طرف،

سوريه دست طراحان حمله شيميايي را رو كرد

سوريه دست طراحان حمله شيميايي را رو كرد
پنج‌شنبه 1 فروردين 1392 - 22:11

دمشق (العالم) ـ رئيس مركز تحقيقات و پژوهش هاي وزارت اطلاع رساني سوريه، هدف از حمله شيميايي اخير مخالفان به شهر حلب را مطرح کردن اتهام جديد بر علیه نظام سوريه دانست و تأكيد كرد: درخواست سوريه براي تحقيق بين المللي درباره این حمله شيميايي، توپ را به زمين دشمنان بازگردانده است.

ملاذ مقداد روز پنج شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: كاملا واضح است كه دولت امريكا به جاي تلاش براي حل بحران ها همچنان به روش خود به مديريت آن ادامه مي دهد و با اينگونه اقدام ها در صدد است كه زمينه را براي تحميل ديدگاه هاي خود فراهم كند.

مقداد گفت: امريكا با همين هدف به ارسال سلاح براي مخالفان سوريه و انتقال تروريست ها از ليبي و ساير كشورها به دمشق مبادرت مي كند.

وی با اشاره به استفاده تروريست ها از سلاح شيميايي عليه مردم سوريه خاطرنشان كرد كه امريكا همه تحركات در سوريه را رصد مي كند و به خوبي مي داند چه گروهي و با چه هدفي سلاح شيميايي را به كار گرفته است.

رئيس مركز تحقيقات و پژوهش هاي وزارت اطلاع رساني سوريه، با اشاره به اين كه دولت امريكا و ساير حاميان منطقه اي و بين المللي تروريسم در سوريه وجود يك كميته تحقق بين المللي را برنمي تابند، گفت: تشكيل چنين كميته اي باعث خواهد شد تا اين كشورها، جايگاه ادعايي شان را در زمينه تلاش براي برقراري دموكراسي و حقوق بشر و كمك به ملت سوريه از دست بدهند.
وي تأكيد كرد: اين كشورها، امروزه در حقيقت حاميان تروريسم در سوريه هستند و به افزايش كشتار در آن دامن مي زنند. اين در حالي است كه دولت و ملت سوريه همچنان خواستار راه حل مسالمت آميز و پايان دادن به خشونت ها هستند و از همگان به ويژه شهروندان سوريه مي خواهند با هدف ترسيم آينده جديد براي كشور، در مذاكرات حضور يابند.
مقداد همچنين خواستار توجه به اين واقعيت شد كه امريكا، انگليس و فرانسه تنها به ادامه كشتار و خونريزي در سوريه مي انديشند و هرگز دغدغه برقراري دموكراسي و حقوق بشر ندارند. به همين دليل همواره يكي از عوامل ادامه بحران بوده اند.
رئيس مركز تحقيقات و پژوهش هاي وزارت اطلاع رساني سوريه، تصريح كرد: انگليس و فرانسه و همپيمانان شان در منطقه در پي به شكست كشاندن توافق اوليه روسيه و امريكا درباره حل بحران سوريه هستند.

وي گفت: آنها از همان ابتدا گمان مي كردند مي توانند دستاوردهاي بزرگي در صحنه جنگ به دست بياورند اما پس از شكست در طرح هايشان به استفاده از سلاح شيميايي روي آورده اند تا بدين وسيله در مذاكرات احتمالي در آينده از آن براي كسب امتياز استفاده كنند.
MKH-21-14:44

پربیننده ترین خبرها