هشدار رهبري برخاسته از توان دفاعي ایران است

هشدار رهبري برخاسته از توان دفاعي ایران است
جمعه 2 فروردين 1392 - 11:39

العالم - كارشناس سياسي لبناني، هشدارهاي اخير رهبر معظم انقلاب اسلامي به رژيم صهيونيستي درباره هرگونه تجاوز به ايران را برخاسته از توانمندي بازدارندگي و دفاعي نظامي تهران دانست .

رهبر معظم انقلاب اسلامي در عصر نخستين روز از سال 1392، در جمع گسترده و پرشور هزاران نفر از زايران و مجاوران حرم مطهر حضرت علي بن موسي الرضا (ع) با اشاره به برخي تهديدهاي سردمداران رژيم صهيونيستي مبني بر حمله نظامي به ايران ، تاكيد كردند : اگر غلطي از آنها سر بزند ، جمهوري اسلامي ايران ، تل آويو و حيفا را با خاك يكسان خواهد كرد .

"قاسم قصير" نويسنده و روزنامه نگار لبناني روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم صهيونيستي از سوي آمريكا پشتيباني مي شود و اين واشنگتن است كه به اين رژيم امكان تحرك در منطقه و اجازه فعاليت هاي نظامي و در اختيار داشتن سلاح اتمي مي دهد بدون اين كه نظارت بين المللي بر آن صورت پذيرد. اما اين به آن معني نيست كه ملت هاي عرب و مسلمان تسليم خواسته هاي اين رژيم شوند.

وي با اشاره به اینکه تجربه ايران در دستيابي به انرژي هسته اي ثابت كرد كه هر كشوري با داشتن اراده و برنامه ريزي واضح و روشن قادر به دستيابي به اين فن آوري است، افزود :  آمريكا و رژيم صهيونيستي مي خواهند جلوي دستيابي ايران به توانمندي هاي هسته اي صلح آميز را بگيرند تا از ورود اين كشور به باشگاه هسته اي جهان جلوگيري كنند زيرا ورود ايران به اين باشگاه، آن را از فشارهاي خارجي رهايي خواهد بخشيد.

اين روزنامه نگار لبناني با اشاره به ورود ايران به مذاكرات هسته اي خاطرنشان كرد: تهران اين كار را از موضع قدرت انجام مي دهد نه از موضع ضعف به اين معني كه در اين مجال به هيچ وجه از خط قرمزهايي كه تعيين كرده كوتاه نخواهد آمد و اين خط قرمزها عبارت از حق ايران در غني سازي اورانيوم و داشتن فن آوري هسته اي است.

وي درباره هشدار رهبر انقلاب اسلامي در خصوص هرگونه تجاوز به ايران گفت: رهبر انقلاب اسلامي به وضوح وصراحت اعلام كرد كه هرگونه تجاوز از سوي رژيم صهيونيستي يا آمريكا با واكنشي شديد مواجه خواهد شد. رهبر انقلاب در واقع تل آويو و حيفا را بر اساس توانمندي هاي نظامي كه ايران در اختيار دارد، تهديد كرد و آمريكايي ها و اسرائيلي ها مي دانند كه ايران قادر است تهديدهاي خود را عملي كند.

اين نويسنده لبناني تاكيد كرد: ايران تاكنون در چندين مناسبت تاكيد كرده است كه از گفت و گو با غرب حمايت مي كند و در چندين دور از مذاكرات و گفت و گوها شركت كرد تا تاكيد كند كه مشكل جز از طريق گفت و گو و مذاكرات حل و فصل نخواهد شد. با اين حال سياست آمريكا در قبال ايران سنخيتي با روند گفت و گوها ندارد و اين مساله را هم از تحريم ايران و هم از تهديدهاي متوالي مي توان دريافت.

قصير گفت: تهران، لغو تحريم ها را زمينه ساز فضايي مناسب براي موفقيت گفت و گوها مي داند اين در حالي است كه غرب بر اين گمان بود كه اين تحريم مي تواند ايران را به امتيازدهي و عقب نشيني وادارد. اما اين بار و پس از اظهارات رهبر معظم انقلاب انتظار مي رود، اين اظهارات بر مذاكرات آينده تهران و گروه 1+5 سايه اندازد و كشورهاي غربي را وادار كند با جمهوری اسلامی تعاملي مثبت داشته باشند و ديگر بر تحميل مواضع خود تكيه نكنند.

21-19:44
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها