آرزوی موفقیت؛ تنها دستاورد سفر اوباما به رام الله

آرزوی موفقیت؛ تنها دستاورد سفر اوباما به رام الله
جمعه 2 فروردين 1392 - 13:24

العالم - مشاور نخست وزير فلسطين در كرانه باختري با اشاره به تنها دستاورد سفر اوباما به رام الله که آرزوی موفقیت برای فلسطینی ها بود، از رييس جمهوري آمريكا خواست حرف و عمل خود را در قبال دولت فلسطين يكي كند.

"عمر الغول" روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ديدار اوباما با محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين، دستاورد خاصي به همراه نداشت. ما از حرف هاي زيبا و ابراز اميدواري براي تشكيل دولت فلسطين به ستوه آمده ايم.علاوه بر اوباما بسياري از مردم و رهبران جهان آرزوهاي زيبايي براي ملت فلسطين دارند ولي اين قضيه مشكل ما را حل نمي كند.

وي افزود: اوباما بر خلاف آرزوهايي كه مطرح كرد در عمل هيچ اقدامي در راستاي تشكيل دولت مستقل فلسطين با حاكميتي مستقل و دموكراتيك انجام نمي دهد و به هيچ وجه اشاره اي به مخالفت احتمالي دولتش با رژيم افسارگسسته صهيونيستي نكرد.

مشاور نخست وزير فلسطين در رام الله تاكيد كرد: اوباما سعي كرد در صحبت هاي خود از واژه هاي كم رنگ و كم تاثير استفاده كند تا احساسات نتانياهو و سران تندرو اسرائيل آزرده نشود و براي فلسطيني ها هيچ چيز جز آرزو ارائه نكرد.

الغول با اشاره به ديدگاه تشكيلات خودگردان در باره تلاش هاي آمريكا به عنوان ميانجي فرايند سازش، خاطر نشان كرد: ما مي خواهيم كه آمريكا به عنوان هم پيمان اسرائيل دخالت كند و اگر واقعا خواهان صلح و حمايت از منافع خود در منطقه است و به حمايت از اسرائيل و سياست هاي اين رژيم مي انديشد، به طور جدي وارد عمل شود.

وي تاكيد كرد: اوباما با حمايت لابي صهيونيستي "ايپك" و محافظه كاران صهيونيست و ديگر هواداران اسرائيل در آمريكا به رياست جمهوري رسيد و به همين سبب آن ها او را تحت فشار گذاشتند تا به اسرائيل برود و روابط خود را با كابينه نتانياهو از سر بگيرد.

باراك اوباما كه در دور اول رياست جمهوري خود همواره از سفر به سرزمين هاي اشغالي سرباز زده بود روز چهارشنبه (30 اسفند ماه 1391) در سفري سه روزه وارد تل آويو شد.

21-21:44
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها