روابط رسمی ترکیه وصهیونیستها از سرگرفته می‌شود

روابط رسمی ترکیه وصهیونیستها از سرگرفته می‌شود
جمعه 2 فروردين 1392 - 22:43

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی از توافق این رژیم با دولت ترکیه برای از سرگیری روابط رسمی و دوجانبه خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر نخست وزيري رژيم صهیونیستی امروز در بيانيه اي اعلام كرد كه "بنيامين نتنياهو" از تركيه به علت اشتباه نيروهاي این رژیم در حمله به كشتي حامل كمك‌هاي انسان دوستانه براي ساكنان باريكه غزه در سال 2010 كه به كشته شدن 9 فعال ترك منجر شد، عذرخواهي كرد.
عذرخواهي نتنياهو از تركيه در گفتگوي تلفني امروز وي با "رجب طيب اردوغان" همتاي ترك خود صورت گرفت. اين مكالمه تلفني از سوي "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا كه به سرزمين هاي اشغالي سفر كرده، به هدف از سرگیری رسمی روابط رژیم صهیونیستی و دولت ترکیه ترتيب داده شد.
بر اساس اين بيانيه، دو طرف درباره عادي سازي روابط دوجانبه و انجام اقداماتي از جمله بازگرداندن سفرا و لغو اقدامات قانوني بر ضد نظاميان ارتش رژیم صهیونیستی به توافق رسيدند.
ترکیه طی چند سال اخیر برای جلب حمایت و اعتماد کشورهای عربی، مدعی شده بود که روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده است.

از آغاز بحران سوریه، ترکیه یکی از مهمترین حامیان گروه های مسلح و مخالفان سوریه بوده و با ایجاد پایگاه هایی در مناطق مرزی به آنها برای دریافت کمکهای مالی، لجستیکی، آموزشی و تسلیحاتی و نظامی کمک کرده است.

کارشناسان و ناظران تأکید دارند، تلاشهای ترکیه به همراه قطر و عربستان و برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا برای تضعیف سوریه که یکی از حامیان اصلی مقاومت در منطقه است، بزرگترین خدمت آنها به رژیم صهیونیستی به شمار می آید.

پربیننده ترین خبرها