واكنش عضو ارشد حماس به سخنان اوباما

واكنش عضو ارشد حماس به سخنان اوباما
شنبه 3 فروردين 1392 - 13:14

غزه (العالم)ـ يكي از رهبران جنبش حماس در واكنش به سخنان باراك اوباما رييس جمهوری آمريكا مبني بر وارد كردن اتهام تروريستي به مقاومت، مواضع وي را در راستاي خصومت و دشمني با ملت فلسطين و تلاش براي تضييع حقوق آنها عنوان كرد.

"محمد الكتري" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با انتقاد از سخنان اوباما كه مقاومت در فلسطين و لبنان را به تروريسم توصيف كرد، درباره افزايش توطئه ها عليه مقاومت هشدار داد.

وي افزود: سفر اخير اوباما به فلسطين مورد استقبال فلسطينيها قرار نگرفت؛ زيرا وي قتل فرزندان ملت فلسطين توسط رژيم اشغالگر را ستود، سياست امريكا در تاييد اشغالگري از زمان آغاز آن تاكنون و اخراج مردم فلسطين از سرزمين مادري شان نوعي جنايت ضدبشري و موضعي خصمانه عليه ملت فلسطين است.

الكتري تصريح كرد: اوباما چيزي به ملت فلسطين ارائه نداد و به ظلم و ستمي كه عليه آنها صورت مي گيرد، اعتراف نكرد و از رژيم صهيونيستي خواستار توقف شهركسازي نشد و اين بدان معناست كه اين سفر هيچ نفعي براي فلسطينيها نداشت بلكه بر شرارت و دشمني امريكا و رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطيني خواهد افزود.

عضو ارشد حماس با بيان اينكه دشمني اوباما با مقاومت در فلسطين و لبنان و توصيف آن به تروريسم، به دليل مقابله آنها با اشغالگري رژيم صهيونيستي است، خاطرنشان كرد: همانطور كه تجربه عملي و تاريخي در كشورهاي مختلف عربي و اسلامي مانند الجزاير، لبنان، غزه و ... ثابت كرد، اشغالگري فقط با در دست گرفتن تفنگ و مقاومت در برابر اشغالگران به پايان مي رسد.

الكتري اظهار داشت: مقاومت مسلحانه در فلسطين و لبنان، اشغالگري را به چالش كشيد و اين بزرگترين پاسخ به سياستهاي اوباما و اسراييل است، همه ملتها بايد در مقابل اشغالگري ايستادگي كنند. همان طور كه مقاومت باعث شد اشغالگران، الجزاير، يمن ، لبنان، غزه و ديگر كشورهاي عربي و اسلامي را ترك كردند، منجر خواهد شد كه فلسطين را نيز ترك كنند.

وي با بيان اين كه هدف قرار دادن رهبران مقاومت توسط رژيم اشغالگر منجر به تحرك جديدي در ميان مقاومت شد، خواستار وحدت عمل همه گروه هاي مقاومت و پايان دادن به كشمكش رسانه اي بين آنها شد.

عضو ارش حماس تصريح كرد كه قوانين بين المللي و قانون آسماني مقابله با اشغالگري را جايز و تسليم شدن را حرام مي داند. حق ملت فلسطين است كه زندگي شرافتمندانه همراه با عزت و كرامت داشته باشد و فرزندانش از امنيت و تمامي حقوق خود از جمله بهداشت و تحصيل و غيره برخوردار باشد.

الكتري پيش بيني كرد كه توطئه ها عليه مقاومت افزايش مي يابد چرا كه دشمن گمان مي كند مي تواند مقاومت را سرنگون كند اما اين مقاومت است كه عليه اشغالگر با همه قدرتش، پيروز خواهد شد.

وي از كشورهاي عربي و اسلامي خواست از مقاومت براي مقابله با اشغالگران حمايت كنند.
20:42

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها