اسلام هراسي در اروپا افزايش يافته است

اسلام هراسي در اروپا افزايش يافته است
شنبه 3 فروردين 1392 - 17:25

نتايج تحقيقات درباره پديده اسلام هراسي در اروپاT نشان دهنده شدت گرفتن اين پديده به خصوص در بلژيك است.

به گزارش روز شنبه شبكه خبري العالم، سازمان حقوق مسلمانان بلژيك نتايج تحقيقات گسترده خود را درباره اقداماتي كه در چارچوب اسلام هراسي عليه مسلمانان انجام مي شود، منتشر كرد.
اين سازمان درگزارش خود در بروكسل اعلام كرده كه 80 درصد از مسلمانان به سبب هويت و وابستگي هاي ديني خود با اقدامات نژادپرستانه روبرو مي شوند. فعالان حقوق بشر در اين گزارش درباره عواقب گسترش اين پديده هشدار دادند.
كريم باغستاني خبرنگار العالم در بروكسل در گزارشي گفت: اقدام سازمان حمايت از حقوق مسلمانان بلژيك كه مسلمانان شيعه و سني را دور هم جمع كرده و نيز اقداماتي كه براي مقابله با تشديد اسلام هراسي انجام داده، خشم محافل رسانه اي را به دنبال داشته است.
اين سازمان نوپا در اولين نشست مجمع خود گزارش مفصلي در 70 صفحه درباره رفتارهاي نژادپرستانه عليه مسلمانان به سبب هويت ديني و فرهنگي آنها و اقدامات و اهانت هايي كه مسلمانان با آن روبرو مي شوند و تبعيض هايي كه عليه آنها اعمال مي شود، ثبت و ضبط كرده است.
گزارش هايي ديگري كه در همين زمينه تهيه شده است، تاييد كننده محتويات گزارش اين سازمان است كه بر اساس آن حدود 600 هزار مسلمان در بلژيك مثل ديگر كشورهاي قاره اروپا با انواع نژادپرستي و تبعيض - به خصوص در عرصه هاي شغلي، تحصيلي و خدمات عمومي- روبرو هستند.
در اين گزارش آمده است که 75 درصد از قربانيان پديده اسلام هراسي، آنچه را عليه آنها اتفاق افتاده، اطلاع نمي دهند.
مرتضي تهامي از مسئولان سازمان حقوق مسلمانان بلژيك گفت: اين سازمان تاکنون 576 شكايت دريافت كرده است.
يمينه بوتير يكي از فعالان جنبش مبارزه با اسلام هراسي در اروپا نيز خاطرنشان كرد: اوضاع بسيار اسفبار شده است و با توجه به اقداماتي كه در چارچوب پديده اسلام هراسي انجام مي شود، تحمل آن بسيار دشوار است.
00:41:37.03

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها