استقرار پلیس در مقابل مقر اخوان المسلمین مصر

استقرار پلیس در مقابل مقر اخوان المسلمین مصر
شنبه 3 فروردين 1392 - 18:51

به دنبال درگیری های شدید دیروز میان هواداران جماعت اخوان المسلمین و مخالفان که منجر به زخمی شدن بیش از 160 نفر گردید، پلیس مصر امروز شنبه در مقابل دفتر مرکزی (مکتب ارشاد) جماعت اخوان المسلمین در منطقه المقطم قاهره استقرار یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با وجود پایان درگیری ها میان مخالفان و هواداران اخوان المسلمین در مقابل مکتب ارشاد این جماعت در محله المقطم، فروشگاه های این بخش از قاهره همچنان بسته هستند و آثار برجای مانده از درگیری های دیروز در سراسر این منطقه به چشم می خورد.
ناصر عبدالله از مسئولان شهرداری قاهره در این باره اظهار داشت: چهار اتوبوس و سه خودرو را که در جریان درگیری های دیروز به آتش کشیده شده بود، از محل منتقل شده است.
همچنین گزارش ها حاکی از آن است صدها عضو اخوان المسلمین که با اتوبوس به این مقابل مقر این جماعت منتقل شده بودند، امروز صبح این محل را ترک کردند.
یادآور می شود به دنبال تظاهرات مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور اخوانی مصر در مقابل دفتر مرکزی جماعت مذکور در المقطم قاهره، میان هواداران آن جماعت و مخالفانشان درگیری هایی درگرفت که در جریان آن طرفین به سوی یکدیگر سنگ پرتاب کردند.
همچنین در این زد و خوردها صدای تیراندازی نیز به گوش رسیده است. اما هیچ خبری درباره تلفات و زخمی های تیراندازی تاکنون منتشر نشده است.
پلیس مصر نیز برای مقابله با تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد. پس از آن درگیری ها به بخش های دیگری از این محله مرفه نشین قاهره کشیده شد.
تظاهرکنندگان سه تن از جوانان عضو اخوان المسلمین را به گروگان گرفتند و خودروی آمبولانسی را که زخمی های عضو اخوان را به بیمارستان منتقل می کرد، منهدم کردند.
یادآور می شود از زمان روی کار آمدن محمد مرسی، رئیس جمهور اخوانی مصر در ژوئن سال گذشته تاکنون، مردم آن کشور در اعتراض به عملکرد و سیاست های وی به 30 دفتر این تشکّل حمله کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها