تظاهرات يمني ها عليه آمريكا و قاتلان انقلابيون

تظاهرات يمني ها عليه آمريكا و قاتلان انقلابيون
شنبه 3 فروردين 1392 - 20:57

صعده، (العالم) ـ ده ها هزار نفر از شهروندان يمني، روز شنبه با برگزاري تظاهرات در استان صعده در شمال اين كشور خواستار محاكمه عاملان كشتار انقلابيون و پايان دادن به دخالت هاي عربستان و آمريكا شدند.

خبرنگار العالم در يمن گزارش داد: تظاهركنندگان كه از استان هاي مختلف يمن به شهر صعده آمده بودند، هدف از اين تظاهرات را محكوم كردن حملۀ هفتۀ گذشته نيروهاي ژنرال بركنار شده "علي محسن الاحمر" به انقلابيون در ميدان التغيير صنعا و كشتن يك فعال انقلابي و زخمي كردن چند نفر ديگر اعلام كردند و محاكمه عاملان اين جنايت را خواستار شدند.
يك تظاهركننده در اين باره به خبرنگار العالم گفت: ما امروز با هدف تأكيد بر پيمانمان با خون شهدا و وفاداري به خون آنان در اينجا حضور يافته ايم تا اعلام كنيم كه برخلاف ديگران هرگز دست به دامان بيگانگان نخواهيم شد.
اين تظاهر كننده تأكيد كرد: انقلابيون خواستار تحويل و محاكمه افرادي هستند كه در ريختن خون مردم يمن دست دارند.
فعالان حوثي نيز خواستار محاكمه عوامل كشتار تظاهركنندگان در جمعه هاي كرامت 1 و 2 شدند و بر ادامه انقلاب تا زمان بركناري و سقوط كامل همه سران و مقامات رژيم سابق تأكيد كردند.
حوثي ها همچنين ادامه پرواز هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا بر فراز خاك يمن و نقض حاكميت كشورشان همزمان با برگزاري كنفرانس گفتگوهاي ملي يمن را محكوم كردند و از دولت صنعا خواستند به اين اقدامات تجاوزكارانه پايان دهد.
محمد المؤيد، نماينده جنبش انصار الله در گفتگو با العالم اظهار داشت: ما دخالت هاي مستمر آمريكا در امور داخلي كشورمان را محكوم و اعتراض شديد خودمان به پرواز هواپيماهاي شناسايي و بدون سرنشين آمريكايي بر فراز خاك يمن همزمان با برگزاري نشست گفت وگوهاي ملي را اعلام مي كنيم.

در اين تظاهرات، همچنين اعضاي شماري از احزابِ تحریم کنندۀ گفتگوهاي ملي يمن - كه در صنعا در حال برگزاري است - شركت داشتند. اين احزاب، دليل عدم مشاركت در گفتگوهاي مزبور را عدم اجراي پيشنهادهاي بيست گانه اي دانستند كه با هدف زمينه سازي براي گفتگوها آن را به دولت ارائه كرده بودند.
آنها همچنين از حكومت يمن، احزاب و گروه هاي مختلف خواستند با تجاوزهاي پياپي عربستان به خاك كشورشان به ويژه تجاوزگري هاي اخير مقابله كنند.
عزيز راشد، دبيركل حزب بعث يمن اظهار داشت: ما دخالت هاي افزون خواهانه عربستان در يمن -به ويژه در استان الجوف- را محكوم مي كنيم و از نظام، دولت، احزاب و گروه هاي سياسي انقلابي يمن مي خواهيم تا برای پایان دادن به تجاوزات مداوم عربستان تلاش کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها