علماي مسلمان ومسيحي ترور البوطي را محكوم كردند

علماي مسلمان ومسيحي ترور البوطي را محكوم كردند
شنبه 3 فروردين 1392 - 21:51

بيروت، بيت المقدس، العالم ـ علما و شخصيت هاي ديني مسلمان و مسيحي، ترور شهيد علامه محمد سعيد رمضان البوطي رئيس اتحاديه علماي بلاد شام (سوريه) هنگام تدريس در مسجد را محكوم و از میانه روی و تلاش های وي براي حفظ وحدت و يكپارچگي سوريه در برابر توطئه گران تقدير كردند.

شيخ ماهر مزهر رئيس هيأت حمايت از مقاومت روز شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: شهيد علامه محمد سعيد البوطي، شهيد منبر، علم و دعوت به حق در مقابل باطل بود.
شيخ شريف ظاهر عضو تجمع علماي مسلمان لبنان نيز در اين باره گفت: متأسفانه عده اي افراطي كه تظاهر به اسلام مي كنند، فتواهاي كاملا بي اساسي را مبني بر تكفير و مباح دانستن خون مسلمانان صادر مي كنند.

يوسف القرضاوي مفتي قطر، چند روز پيش از ترور و شهادت علامه شيخ محمد سعید البوطي، وي را مورد حمله اهانت آميز قرار داده بود و اين عالم سوري و يارانش را به دليل حمايت از بشار اسد، به "تبليغ براي باطل" متهم كرده و ضمن "بي شخصيت و بي عقل" خطاب كردن اين عالم سوري، كشتار تمام حاميان نظام از جمله نظاميان، شهروندان و علماي دين را خواستار شده بود.
القرضاوي در خطبه هاي نماز جمعه ديروز دوحه هم اظهار داشت: البوطي بدون آن كه هدايت شود، از دنيا رفت.

شيخ حسن غبريس، مسئول روابط عمومي تجمع علماي مسلمان در اين باره در گفتگو العالم اظهار داشت: براساس كدام دين و معيار شرعي يا اخلاقي مي توان دريافت كه يكي از اديان كشتن مردم به اين روش در اماكن عبادي را روا مي داند؟
اسماعيل الخطيب، رئيس كميته مقاومت با شهرك سازي تصريح كرد: ما از شهر بيت المقدس شهادت علامه البوطي را به حكومت و همه مردم سوريه تسليت مي گوييم و بر اين باوريم كه اين اقدام تروريستي به تحريك عده اي از علماي درباري صورت گرفته است.
مطران عطا الله حنا، رئيس اسقف هاي بيت المقدس اظهار داشت: تروريست ها به دليل آن كه شيخ البوطي شخصيتی محترم و داراي اصالت بود و به رسالت اسلام واقعي ايمان داشت و از كشورش در مقابل توطئه ها دفاع مي كرد وي را به شهادت رساندند.

يادآور مي شود علامه "محمد سعيد رمضان البوطي" رئيس اتحاديه علماي بلاد شام، پنج شنبه (اول فروردين ماه 1392) در جريان حمله يك تروريست انتحاري به مسجد "الايمان" در شهر دمشق به همراه نوۀ خود و بيش از 25 تن ديگر از شاگردانش به شهادت رسيد. در جريان اين اقدام تروريستي، بيش از 30 نفر نيز زخمي شدند.
علامه البوطي عالم و متخصص علوم اسلامي، و از مراجع بارز در جهان اسلام بود.
پيكر اين عالم سوري امروز (شنبه سوم فروردين) در ميان اندوه فراوان مردم سوريه و حضور شمار زيادي از شخصيت هاي ديني مسلمان و مسيحي در مسجد اموي دمشق تشييع شد.
از ايران نيز آيت الله تسخيري رئيس سابق مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در اين مراسم حضور داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها