نگراني اوباما از اوضاع عربستان در مذاكرات محرمانه

نگراني اوباما از اوضاع عربستان در مذاكرات محرمانه
شنبه 3 فروردين 1392 - 22:43

رئيس جمهور آمريكا در سفر به فلسطين اشغالي و در مذاكرات محرمانه خود با نخست وزير رژيم صهيونيستي، اوضاع عربستان را نگران كننده توصيف؛ و در عين حال از اشغال بحرین توسط عربستان حمايت كرد.

به گزارش روز شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، پايگاه اينترنتي روزنامه المنار فلسطين با اعلام اين خبر افزود: منابع ويژه و مطلع به اين روزنامه گفتند: باراك اوباما در ديدار با بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي، پشت درهاي بسته درباره تنشها و سردرگمي برخي نظامهاي عربي و اوضاع داخلي برخي از اين كشورها از جمله عربستان گفتگو كرده است.
واشنگتن از اوضاع سياسي عربستان به دليل نقش رياض در تامين منافع آمريكا و رژيم صهيونيستي، ابراز نگراني كرده است.
اين منابع گفتند كه اوباما به نتانياهو اطلاع داده است آمريكا چتر حمايتي لازم سياسي و ديپلماتيك را براي مداخله عربستان در بحرين فراهم آورده و اين در حالي است كه عربستان با بحرين به عنون يك منطقه تحت حكومت نظامي سعودي رفتار مي كند.
به عقیده ناظران، هرگونه تحرك دموكراتيك كه به سرنگوني خانواده حاكم در بحرين منجر شود، به معناي آن است كه حكومت عربستان سعودي نيز سرنگون خواهد شد. در نتيجه آمريكايي‌ها از مداخله عربستان در بحرين چشم پوشي كرده‌اند و حتي از آن حمايت نيز مي كنند.

با وجود دخالت هاي نظامي مستقيم عربستان در بحرين براي حفظ حكومت آل خليفه، همچنان بيم آن مي رود كه خانواده آل سعود سقوط كند و امكان دارد عربستان دچار به هم ريختگي امنيتي شود كه در آن صورت براي آمريكا، حمايت از اين حكومت و حفظ آن به عنوان پشتوانه منافع واشنگتن در منطقه خليج فارس دشوار خواهد بود، به خصوص آن كه ناخرسندي گسترده اي در داخل عربستان عليه حكومت كنوني وجود دارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها