اعتراض مردم تونس به توطئه‌ها ضد سوریه

يکشنبه 4 فروردين 1392 - 09:02

مردم پایتخت تونس درپی انفجار تروریستی در مسجد "الایمان" دمشق و شهادت "علامه شهید محمد البوطی" با برگزاری تظاهرات، توطئه‌های تروریستی ضد سوریه را محکوم کردند.

"احمد الکحلاوی" رئیس هیأت ملی حمایت از مقاومت در تونس درحاشیه این تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: چگونه می‌توان حمله به مسجد را توجیه کرد؟ .
وی افزود: جنایتها در سوریه بی‌سابقه است و ما این جنایتها را محکوم می‌کنیم.
الکحلاوی تأکید کرد: ما امروز در این تظاهرات شرکت کردیم تا به برادران خود در سوریه بگوییم که از آنها حمایت می کنیم.
علاوه بر این گروهی از زنان و مادرانی که فرزندانشان از طریق سازمانهای تروریستی برای جنگ با نظام سوریه به این کشور اعزام شده‌اند، با شرکت در این تظاهرات خواستار بازگرداندن فرزندانشان شدند.
این مادران تونسی با حمل پلاکاردهایی خطاب به حزب حاکم و "سازمانهای مشکوک" در تونس درخواست کردند از توطئه علیه سوریه دست بکشند.
"صلاح الدین المصری" رئیس انجمن همزیستی مسالمت آمیز تونس، در مصاحبه با  العالم تأکید کرد: گروه های تروریستی با سوء استفاده از فقر و محرومیت جوانان تونسی، از آنها جهت انجام عملیات تروریستی و نابودی سوریه استفاده می کنند.
"منصف وناس" کارشناس سیاسی تونسی نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: امروز دیگر ثابت شده است که این فتنه بزرگ علیه سوریه ارتباطی با دفاع از حقوق بشر و دموکراسی ندارد.
وناس افزود: سوریه در معرض توطئه‌ای قرار دارد که از سوی برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه و آمریکا به صورت گسترده حمایت مالی می شود؛ و هدف از آن نابودی کامل سوریه است.

پربیننده ترین خبرها