چامسکی: سرنوشت "اسرائیل" نابودی است

چامسکی: سرنوشت
يکشنبه 4 فروردين 1392 - 12:03

فیلسوف بارز و فعال سیاسی آمریکایی تأکید کرد، رژیم صهیونیستی به دلیل انحطاط اخلاقی و انزوای بین المللی در نهایت نابود خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "نوام چامسکی" در مصاحبه با روزنامه انگلیسی "گاردین" گفت: امیدهای بزرگی که به باراک اوباما پس از انتخاب بعنوان رئیس جمهور در نخستین دوره بسته شده بود، اکنون چیزی جز در حد توهم نیست؛ به ویژه پس از اظهاراتش درباره خاورمیانه.
این دانشمند زبان شناس و مورخ آمریکایی خاطرنشان کرد: اوباما با سخنرانی هیجان انگیز خود درباره امید و تغییر به ریاست جمهوری رسید و این درحالی است که این اظهارات او بی معنا بوده است.
وی در پاسخ به ادامه حیات رژیم صهیونیستی طی 50 سال آینده گفت، سیاستهای این رژیم موجب تشدید خطرهای امنیتی برای آن می شود؛ سیاستهای امنیتی و توسعه طلبانه این رژیم موجب انحطاط اخلاقی و انزوای آن می شود .. امری که در نهایت به نابودی این رژیم منجر خواهد شد و این اتفاق غیرممکن نیست.
چامسکی نحوه ارتباط غرب با انقلابها در کشورهای عربی را مورد تمسخر قرار داد و گفت: یک نظر سنجی نشان داد که اکثریت مردم مصر ، یعنی بین 80 تا 90 درصد مردم این کشور آمریکا و "اسرائیل" را تهدید اصلی خود می‌دانند.

پربیننده ترین خبرها