البوطی چه گفت که ترور شد؟

دوشنبه 5 فروردين 1392 - 13:58

علامه شهید محمد سعید البوطی در آخرین خطبه نماز جمعه دمشق در 25 اسفند ماه 91، چند روز پیش از شهادت خود، با رسوا کردن مسیحیان "یهودی شده" ای که امید نابودی دولت و ملت سوریه را در دل می پرورانند، شجاعت الهی ارتش سوریه را موجب بر باد رفتن امید جنایتکاران غرب و اذناب منطقه ای آنان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، علامه البوطی در بخشی از خطبه های آخرین نماز جمعه خود در مسجد اموی دمشق می گوید:
از دو سال پیش که این بحران آغاز شد و به تدریج شدت گرفت، گمان می کردیم که به سرعت ظرف چند ماه پایان می پذیرد، اما ناگهان دیدیم که از سوی غرب، اعم از اروپا و آمیرکا، "جنگی جهانی" علیه سوریه برپا شده است و این جنگ را "مسیحیان یهودی شده" ای رهبری می کنند که چشم به راه آمدن مسیح هستند، اما مسیح "یک چشم"!
دیدیم که در این جنگ جهانی، گروه ها و کشورهایی از چپ و راست و شرق و غرب ما مشارکت دارند؛ و دیدیم که در این جنگ جهانی نابرابر، نه یک لشکر، که چندین ارتش از انواع و اقسام مزدوران به کار گرفته شده است، که اغلب آنها سابقه دار هستند و سال ها در زندان به سر برده اند. همان هایی که به دست آمریکا ساخته شده اند، اعم از القاعده و اذناب آن.
چشم باز کردیم و دیدیم کسانی که برای ادامه این جنگ به سوریه آورده می شوند، این لشکریان التقاطی و چندملیتی هستند؛ و به چشم خود دیدیم که ده ها تُن اسلحه از همه طرف به این سرزمین سرازیر می شود، به سوریه ای که رسول خدا (ص) آن را قلب و مرکز شام نامیده است.
جنایتکاران غرب در دل امید داشتند که به جای دولت بزرگ سوریه، ظرف چند ماه چهار کشور کوچک و متخاصم به وجود آید، اما نتیجه این تلاش ها چه شد؟
نزدیک به دو سال یا بیشتر، تنها کسی که در برابر این جنگ جهانی ایستادگی کرد، تنها یک ارتش از یک کشور بود. همین ارتش سوریه که امیدهای جنایتکاران غربی را به کلی بر باد داد، و اکنون این است دولتی که امروزه مستحکم تر و پایدارتر از قبل شده است.

ارتش این کشور در مقابله با این توطئه جهانی به هیچ کس و هیچ چیز نیاز پیدا نکرد، جز یک نفر که کسی نیست غیر از خداوند متعال.
ارتشی که از شجاعتی بهره دارد که آن را خداوند عز و جل بر ما ارزانی داشته و در قرآن کریم درباره این شجاعت می فرماید: «با آنان بجنگید که خداوند آنها را به دست شما عذاب کند و خوار گردانَد و شما را بر آنان پیروز کند و دل های مؤمنان را شفا عنایت فرماید».
این است شجاعت ارتش ما، که بسیاری یارای شنیدن آن را ندارند. شجاعتی که از جانب آفریدگار آسمان و زمین بر ما ارزانی داشته شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها