تحلیلگر سوری: الخطیب مزدور آمریکاست

تحلیلگر سوری: الخطیب مزدور آمریکاست
دوشنبه 5 فروردين 1392 - 19:42

دمشق، العالم – یکی از رهبران "تجمع ملی برای نجات و سازندگی سوریه" گفت: معاذ الخطیب رییس مستعفی ائتلاف ملی مخالفان سوریه و همقطارانش در ائتلاف، مزدوران آمریکا هستند به همین دلیل هر کدام از آنها که بیشتر برای خشنودی آمریکا تلاش کند، مقام بالاتری به دست می آورد.

فواد عطیه در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: آمریکا از اعضای ائتلاف سوری مخالف اعم از الخطیب، برهان غلیون، سیدا و هیتو انتظار دارد در مسئولیت هایی که دارند، منافع واشنگتن را محقق کنند.

عطیه ادامه داد: هیتو که از سوی مخالفان به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی انتخاب شده، از همه بیشتر سرسپردگی خود را به آمریکا نشان داده است، اما افرادی مانند وی کوتاه فکر هستند چون آمریکا فقط از آنها بهره برداری کرده و در نهایت، آنان را کنار می گذارد. 

وی تصریح کرد: الخطیب چه استعفا دهد یا ندهد، در هر صورت مزدور بوده و مداخله خارجی در سوریه را پذیرفته است، لذا نمی توان آنها را وابسته به جریان عربستان یا قطر برشمرد چون در نهایت، همۀ آنها مزدور آمریکا هستند. 
عطیه یادآور شد: الخطیب در چارچوب ماموریت محوّله از سوی آمریکا، بندر بن سلطان و حمد بن جاسم فعالیت می کند و عربستان و قطر نیز آلت دست هستند و برای منافع و تقسیم قدرت به جان هم افتاده اند اما تصمیم گیرنده اصلی نیستند.    

پربیننده ترین خبرها