"طبل های خیانت در دوحه به صدا در می آید"

دوشنبه 5 فروردين 1392 - 21:20

رسانه های گروهی سوریه، اعطای کرسی سوریه در اتحادیه عرب به مخالفان را در آستانه برگزاری بیست و چهارمین نشست سران کشورهای عضو اتحادیه در دوحه محکوم کرده و آن را مغایر با منشور اتحادیه عرب و نسخه برداری از رویدادهای لیبی به منظور مشروعیت بخشیدن به مداخله خارجی در سوریه دانستند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی تحت عنوان "طبل های خیانت در دوحه به صدا در می آید"، اعلام کرد: شیوخ نفت و گاز با اعطای کرسی یک کشور بنیانگذار این اتحادیه به شورایی که با پول و نفت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و در چارچوب توطئه آمریکا علیه سوریه و ملت آن ایجاد شده، تمام قوانین مندرج در منشور اتحادیه عرب را نادیده گرفتند. 
این شبکه، مخالفان را شورایی دانست که در دوحه به منظور سرقت کرسی سوریه در اتحادیه عرب تاسیس شده است.
روزنامه سوری تشرین هم در شماره امروز (دوشنبه) این اقدام را توطئه و خیانت به سوریه و امت عربی دانست و قطر را به "خنجر اسراییل در قلب امت" تشبیه کرد.  
روزنامه الثوره نیز در این باره نوشت: اتحادیه عرب به آلت دست دشمنان تبدیل شده که می کوشد با دلارهای نفتی، سوریه را به افغانستان و سومالی تبدیل کند.     
الثوره افزود: کرسی غصب شده سوریه به راهزنان و باند ائتلاف مخالف اعطا شده، گویی این عده قادرند نماینده ملت سوریه باشند، در حالی که ملت، منشأ اعطای اختیارات و مشروعیت است.
این روزنامه با اشاره به این که اتحادیه عرب بدون سوریه، بی محتوا و "توخالی" است، نوشت: وای بر امتی که حکمایش، از حکمت بی بهره اند و حاکمانش، برده غرب هستند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها