تصاویر زنجیره انسانی لبنانی‌ها درمحکومیت فتنه مذهبی

تصاویر زنجیره انسانی لبنانی‌ها درمحکومیت فتنه مذهبی
سه شنبه 6 فروردين 1392 - 19:50

به دعوت یک جمعیت لبنانی و با هدف تاکید بر وحدت اسلامی و محکوم کردن فتنه‌های طایفه‌ای و مذهبی در آن کشور، در فاصلۀ میان دو مسجد شیعیان و اهل سنت، زنجیرۀ انسانی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه شبکه العالم، برگزار کنندگان این زنجیره انسانی که شمار زیادی از علمای مذاهب مختلف مسلمانان و مسیحیان لبنان در آن شرکت داشتند، هدف از برپایی آن را اعلام مخالفت ملت یکپارچه لبنان با فتنه مذهبی و فرقه ای ساختگی از سوی دشمنان اعلام کردند.
صدها شرکت کننده در این زنجیره انسانی به طول یک کیلومتر که حدفاصل مسجد "البسطا التحتا" (متعلق به اهل سنت) و مسجد امام علی (ع) (متعلق به شیعیان) تشکیل شد، با خودداری از برافراشتن پرچم ها و نشانه های حزبی، مذهبی و فرقه ای، برای نشان دادن وحدت و همدلی، پرچم لبنان را به اهتزاز درآوردند.
همچنین ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، تدابیر امنیتی شدیدی برای حفاظت از این تجمع اتخاذ کردند.
علمای دینی شرکت کننده در این زنجیره، همچنین به نشانه تأکید بر وحدت و صلح و برادری میان اهل سنت و شیعیان، اقدام به کاشت یک اصله درخت زیتون در مسیر میان دو مسجد کردند.
شیخ علی بیطار، امام مسجد "البسطا التحتا" در این باره گفت: گردهمایی امروز به ایجاد وحدت در میان مردم لبنان کمک خواهد کرد.
وی با حضور در میان شرکت کنندگان در این زنجیره انسانی و با تأکید بر این که "لبنان نیازمند اخلاص، محبت و زندگی در سایه امنیت و صلح میان همه گروه های لبنانی است"، خواستار وحدت، یکپارچگی و حفظ امنیت ملی کشور شد.
شیخ محمد کاظم عیاد، امام مسجد امام علی (ع) نیز در این مراسم اظهار داشت: تصویر حقیقی ملت لبنان، یک ملت یکپارچه و همدل است و هر تصویر دیگری غیر از این، خیالی و غیر واقعی است.
عیاد با تأکید بر این که همه مشکلات داخلی لبنان با گفتگو و حسن نیت قابل حل است، اظهار دشت: تنها دشمن مردم لبنان اعم از مسلمان و مسیحی، رژیم صهیونیستی است.
امام جماعت مسجد امام علی (ع) در پایان با اشاره به حمله به دو تن از علمای دار الافتای اهل سنت لبنان، اظهار داشت: حادثه اسفباری که هفته گذشته روی داد بی تردید از اذهان پاک خواهد شد.
یادآور می شود، فعالیت امروز در چارچوب تلاش برای جلوگیری از به وجود آمدن فتنه در لبنان به دنبال تعرض به دو تن از علمای دار الافتای اهل سنت لبنان، در منطقه "زقاق البلاط" بیروت در هفته گذشته برگزار گردید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها