پرچم جعلی مخالفان سوریه در اجلاس سران عرب

پرچم جعلی مخالفان سوریه در اجلاس سران عرب
سه شنبه 6 فروردين 1392 - 23:20

استفاده از پرچم جعلی مخالفان مسلح و حذف پرچم رسمی سوریه در اجلاس سران اتحادیه عرب، اعطای کرسی سوریه به باند مخالفان و حمایت رسمی از ارسال سلاح برای تروریستها در سوریه، از بارزترین نتایج این اجلاس در پایتخت قطر بود.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سران اتحادیه عرب در نشست امروز دوحه با نقض اساسنامه این اتحادیه، کرسی سوریه را به باند حامی مخالفان مسلح و همه گروهکها و شاخه های ذیربط آن تحویل دادند. این درحالی است که اساسنامه اتحادیه عرب که در سال 1945 تنظیم شده، به این اتحادیه اجازه دخالت در مسایل داخلی اعضا را نمی دهد.
برخی کشورهای عضو اتحادیه عرب با آغاز بحران سوریه در اقدامی غیرقانونی و مشکوک عضویت این کشور را به حالت تعلیق در آوردند. این درحالی است که با آغاز بحران و جنگ در سوریه رسانه‌های حامی مقاومت در منطقه مانند "العالم" با وجود فشارهای بین المللی و تهدیدها توانستند دروغ پردازی رسانه‌های وابسته به کشورهای حامی مخالفان را رسوا، و فاش کنند که مخالفان مسلح در واقع باندها و تروریستهایی هستند که با حمایت مالی، تسلیحاتی، لجستیکی و آموزشی غرب و هم پیمانان منطقه‌ای آنها به ویژه قطر، عربستان، و ترکیه به سوریه اعزام شده‌اند. پس از چند ماه از آغاز جنگ در سوریه برخی رسانه‌ها و محافل غربی نیز  مجبور شدند به وجود باندهای مسلح و تروریستی در سوریه اذعان کنند.
شاه عربستان نیز در بیانیه ای که "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد او در اجلاس سران قرائت کرد، نظام سوریه را مسئول شکست طرح های عربی یا بین المللی برای حل بحران این کشور دانست.
این درحالی است که ناظران و کارشناسان مستقل و حتی برخ سیاستمداران در کشورهای مختلف حمایت تسلیحاتی از گروه‌های مسلح و اعزام تروریست از برخی کشورها به سوریه را دلیل اصلی آغاز و ادامه بحران و جنگ در این کشور می‌دانند.
اتحادیه عرب درحالی مدعی تلاش برای حل بحران سوریه است که برخی کشورهای عضو آن مانند قطر و عربستان به صورت مستقیم و آشکار از گروه‌های مسلح و تروریستها حمایت می‌کنند؛ و به شدت با هرگونه مذاکره مخالفان با نظام سوریه و راه حل سیاسی مخالفند.

پربیننده ترین خبرها