بازداشت فعال اردنی در عربستان به دلیل حمایت از بحرین

بازداشت فعال اردنی در عربستان به دلیل حمایت از بحرین
چهارشنبه 7 فروردين 1392 - 11:33

"خالد الناطور" فعال اردنی، با گذشت بیش از 80 روز همچنان بدون تفهیم اتهام در عربستان در بازداشت قرار دارد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مقامات سعودی به خانواده يا وكيل مدافع اين فعال اردني اجازه نداده اند با او ملاقات كنند يا تماس بگيرند. در سایه ادامه این اقدام غیرقانونی دستگاه‌های امنیتی سعودی که البته تازگی هم ندارد، مقامات اردنی نيز با سکوت خود در این زمینه با مسئولان سعودی همدست شده اند .
"خالد الناطور" فعال سياسي و جوانان جنبش مخالفان در اردن است. ولی از نظر رژيم سعودي جرم او مشاركت در تحصن جوانان اردني مقابل كنسولگري عربستان در اردن در 27 سپتامبر سال 2011 در اعتراض به نقش عربستان در سركوب قيام مردم بحرين است.
خالد الناطور که در اردن به دلیل شرکت در این تحصن بازداشت و با اتهاماتی ساختگی مواجه شده بود، هنگام سفر قانوني به خاك عربستان به دلايل كاری، بازداشت شد و به زندان افتاد.
خالد الناطور ششم ژانويه 2013 هنگام ورود به فرودگاه رياض بازداشت و به مكان نامعلومي منتقل شد؛ و تلاش هاي وكلاي سعودي براي گرفتن مجوز ملاقات، تاكنون بي نتيجه بوده است.
مقامات عربستان درباره درخواست‌هاي مکرر سازمان‌هاي منطقه‌ای و بین المللی مدافع حقوق بشر براي آزادي خالد الناطور يا اعلام محل بازداشت و اتهامات وی، كاملا سکوت کرده‌اند.
وزارت خارجه اردن نيز بارها گفته است مسئله خالد الناطور را برای آزادی وی پيگيري مي‌كند، اما هيچ يك از اين وعده‌ها تاكنون عملي نشده است.
شبكه عربي اطلاعات حقوق بشر اعلام کرد، با گذشت 80 روز از ناپديد شدن خالد الناطور ، مقامات سعودی مسئول كامل سلامت او هستند. این شبکه با درخواست آزادي فوري الناطور، از مقامات اردنی نیز خواست براي تحت فشار قرار دادن رژيم سعودي به منظور آزادي او به طور جدي تلاش كنند.
اين شبكه همچنين از سازمانهای بین المللی و کشورها خواست سكوت خود را در برابر اقدامات رژيم سعودي در نقض پي در پي حقوق شهروندان كشورهاي ديگر به علت بيان مواضعي عليه سياست هاي آن بشكند.

پربیننده ترین خبرها