کارشناس حقوقی عرب:

اجلاس دوحه به تروریسم در سوریه مشروعیت داد

اجلاس دوحه به تروریسم در سوریه مشروعیت داد
چهارشنبه 7 فروردين 1392 - 15:58

العالم - یک کارشناس حقوقی عرب، واگذاری کرسی سوریه در اتحادیه عرب به سرکرده گروه های مخالف این کشور را نشانه مشروعیت بخشیدن به تروریسم در سوریه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بیست‌ وچهارمین اجلاس کشورهای عربی در دوحه قطر "معاذ الخطیب" سرکرده ائتلاف گروه های مخالف سوری در این نشست شرکت کرد و بر کرسی سوریه نشست؛ اتحادیه عرب از آغاز ناآرامی ها در سوریه عضویت این کشور را تعلیق کرد و چندی پیش کرسی سوریه را به مخالفان واگذار کرد.
در آغاز نشست دوحه شیخ "حمد بن خلیفه آل ثانی" امیر قطر که ریاست اجلاس را بر عهده داشت، از احمد معاذ الخطیب رئیس ائتلاف مخالفان سوری، "غسان هیتو"، "رئیس دولت انتقالی سوریه" و هیات همراه دعوت کرد تا در محل "کرسی جمهوری عربی سوریه" حضور یابند.
"علی التمیمی " تحلیلگر عراقی مسائل سوریه در گفت وگو با شبکه خبری العالم پیش بینی کرد با توجه بر ریاست قطر بر این اتحادیه و این حقیقت که دوحه تابع تصمیمات اسرائیل و آمریکا است، اقدامات اتحادیه عرب علیه سوریه افزایش یابد.
وی، افزود: سوریه می تواند به دلیل نقش قطر در حمایت از کشتارها و جنایات افراد مسلح در سوریه در دادگاه کیفری بین المللی علیه دوحه شکایت کند.
التمیمی حضور معاذ الخطیب به عنوان "نماینده باندهای تروریستی در سوریه" در اجلاس دوحه را متضاد با منشور اتحادیه عرب و کودتایی علیه سوریه دانست و گفت: بند اول منشور مبتنی بر این است که کشورهای عضو اتحادیه از کشورهای مستقل عضو سازمان ملل باشند؛ این اقدام هم چنین با بندهشتم منشور تناقض دارد؛ زیرا هیچیک از کشورهای عربی نباید بر ضد کشورهای عربی عضو در اتحادیه کودتا کنند که این مساله بدون شک بیانگر قانونی کردن تروریسم است.
تحلیلگر حقوقی مسائل عرب، حوادث سوریه را کشتار جمعی غیر نظامیان به دست تروریست ها دانست و گفت: اتحادیه عرب با این اقدام به "اتحادیه عبری - اسرائیلی" تبدیل شده است و قطر با تبعیت از دستورات رژیم صهیونیستی علیه مردم سوریه دشمنی می کند.
26-23:41

پربیننده ترین خبرها