دختران تونسی و " جهاد نکاح " در سوریه

دختران تونسی و
چهارشنبه 7 فروردين 1392 - 17:10

العالم - در پي فتوای یک مبلغ وهابی با مضمون سفر دختران جوان به سوريه براي اجراي "جهاد نكاح " وزير امور ديني تونس به شدت با این فتوای جنجال برانگيز برخورد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نورالدين الخادمي" وزیر امور دینی دولت تونس در گفتگويي راديويي با اشاره به فتواهايي كه تحت عنوان" جهاد نكاح" معروف شده و یک مبلغ تندروی وهابی منتسب می شود، گفت: هر فتوایی بايد مستند به مراجع علمي، موضوعي و منطقي باشد.

وي از مردم تونس خواست فرزندان خود را نسبت به خطرات اين دعوت‌ها كه از احساسات فرهنگي مذهبي مردم سوء استفاده مي‌كنند، آگاه سازند.

الخادمي، افزود: شبكه‌های تندرو با دعوت به جهاد قصد دارند موجبات نفرت و تعصب مردم تونس را فراهم كرده و آنان را به كشورهايي بفرستند كه اكنون شاهد درگيري‌هاي داخلي است.

اخیرا رسانه هاي عربي و منطقه ای خبري را درباره اقدام طرفداران گروهك تروريستي النصره در ربودن یک دختر 16 ساله تونسي و فرستادن وي به سوريه براي عمل به فتواي "جهاد نكاح " منتشر كرده بودند.

يك فرد مسلح تونسي در سوريه به نام " أبوقصي " چند روز پيش از اعزام 13 دختر تونسي به سوريه براي عمل به این فتواي خبر داد و گفت: زني به نام "ام جعفر" كه در اصل رقاصه شبكه اي به نام "غنوه" بوده است، نظارت براين دختران را برعهده دارد.

حدود دو ماه پيش وهابی ها با صدور فتوایی بهترين راه براي شرکت زنان در جهاد، را "جهاد نكاح" در سوریه عنوان کرده بودند.

بر اساس این فتوی دختران و یا زنان مطلقه اگر برای رفع نيازهاي جنگجویان در سوریه به این کشور سفر کنند، پاداش آنها بهشت است(!)

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها