اجلاس دوحه،نشست ژنو را نقض کرد

اجلاس دوحه،نشست ژنو را نقض کرد
چهارشنبه 7 فروردين 1392 - 18:48

العالم، دمشق - رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های وزارت اطلاع رسانی سوریه گفت: اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود در اجلاس دوحه ، توافقات نشست ژنو درباره آغاز راهکار سیاسی و پایان دادن به خشونت ها را نقض کرد.

"ملاذ مقداد" در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اتحادیه عرب در دوحه با واگذاری کرسی سوریه به مخالفان، بند هشتم و هجدهم اساسنامه اتحادیه شامل احترام به حاکمیت کشورها و دخالت نکردن در امور داخلی آن ها و همچنین ضرورت اتفاق نظر همه اعضا برای انصراف یک کشور از عضویت در اتحادیه را زیر پا گذاشت.

وی با اشاره به اینکه نشست اخیرا اتحادیه عرب، مرحله اجرای توطئه های آمریکا بود، افزود: اتحادیه عرب به اتحادیه وابستگان به آمریکا تبدیل شده و تنها دغدغه آن منحرف کردن افکار جوامع عربی از مشکلات اساسی و داخلی این کشورهاست.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های وزارت اطلاع رسانی سوریه، تاکید کرد: در زمان اضر دیگر تنها رژیم صهیونیستی دشمن واقعی امت عربی نیست، بلکه طرف های حامی تروریست ها در سوریه به دشمنان اعراب تبدیل شده اند.

وی با اشاره به مواضع اتحادیه عرب در قبال سوریه، گفت: سران اتحادیه عرب در قبال سوریه دچار تناقض هستند، زیرا از یک سو بر ضرورت پایبندی به راه حل سیاسی تاکید می کنند و از سوی دیگر بر ضرورت ارسال سلاح برای گروه های مسلح در سوریه پافشاری کرده و حق ارسال سلاح از سوی هر یک از کشورهای عضو به سوریه را به رسمیت می شناسند.

ملاذ مقداد نشست سران عرب در دوحه را به مثابه دعوت به کشتار و تداوم درگیری ها در سوریه دانست و گفت: بیانیه پایانی این نشست، با بیانیه ژنو مغایرت دارد زیرا در  ژنو بر آغاز راه حل سیاسی و توقف خشونت تاکید شده بود.

در30 ژوئن سال 2012 ( تیرماه 1391) نشست ژنو با حضور پنج عضو دائم شورای امنیت به همراه ترکیه،‌ قطر، کویت، عراق، اتحادیه اروپا، نماینده سازمان ملل و کوفی عنان فرستاده پیشین سازمان ملل در امور سوریه برگزار و در پایان بر راهکار سیاسی برای حل بحران از طریق تشکیل دولت وحدت ملی تاکید شد؛ دولت سوریه از بیانیه پایانی این نشست استقبال کرد و مخالفان آن را رد کردند.

27-11:30
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها