تعرض شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

تعرض شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی
چهارشنبه 7 فروردين 1392 - 23:11

العالم - نظامیان رژیم اشغالگر قدس روز چهارشنبه با خارج کردن نمازگزاران و طلاب علوم دینی از محوطه های مسجد الاقصی ، زمینه ورود گروههایی از صهیونیست ها به این مکان مقدس را فراهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم موسسه اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی  امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شهرک نشینان صهیونیست در بخش های جنوبی و شرقی مسجد مبارک الاقصی به گشت زنی پرداخته و مراسم ها و عبادات آیین یهود را در داخل این مسجد به جای آوردند.

موسسه مذکور ضمن اشاره به اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی را در مسجد الاقصی اتخاذ کرده اند، افزود که صهیونیست ها هرگونه تحرکی را در داخل و محوطه های اطراف این مسجد مبارک تحت نظر گرفته اند.

این موسسه ادامه داد نظامیان رژیم صهیونیستی مقابل دروازه های مسجد الاقصی مستقر شده و مانع از ورود نمازگزاران به داخل این مسجد مبارک می شوند، این در حالی است که شمار زیادی از طلاب علوم دینی نیز در بخش های مختلف این مسجد منتشر شده اند.

"موشه فیگلین" معاون رئیس کنست صهیونیستی دیروز ( سه شنبه) با صدور فراخوانی خواستار حضور گسترده یهودیان در محوطه های مسجد الاقصی به منظور مشارکت در مراسم های "عید پاک یهودی" همزمان با امروز چهارشنبه شد.

شهرک نشینان صهیونیست اخیرا تعرضات خود به مسجد الاقصی را شدت بخشیده اند و در همین راستا، دیروز شمعدانی پلاستیکی را در مجاورت یکی از سنگ های موجود در بخش شرقی این مسجد مبارک نصب کردند که این همان مکانی است که صهیونیست ها عبادات و آموزه های دینی خود را در آن به جای می آورند.

موسسه اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی  ضمن اشاره به اینکه این اقدامی خطرناک است که می تواند پیامدهای ناگواری به دنبال داشته باشد، تاکید کرد که این اقدام در چارچوب طرح های دشمن صهیونیستی علیه مسجد الاقصی انجام می گیرد و تلاشی برای تحمیل شرایط مطلوب و دلخواه صهیونیست ها در این مسجد مبارک بوده و صهیونیست ها می خواهند چنین نشان دهند که می توانند در هر مکانی کارها و اقدامات دلخواه خود را انجام داده بدون اینکه مانعی بر سر راه آن ها وجود داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها