اموال خاندان مبارک در انگلیس "بلوکه" نشده است

اموال خاندان مبارک در انگلیس
پنج‌شنبه 8 فروردين 1392 - 17:52

روزنامه انگلیسی گاردین اعلام کرد: با وجود گذشت دو سال از درخواست مصر از دولت لندن برای بلوکه کردن دارایی های حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر و خانواده اش، آنان همچنان سرمایه هایی در خاک آن کشور در اختیار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گاردین نوشت: شرکت "ای اف جی هرمس" از شرکای صندوق سرمایه گذاری مصر اذعان کرده است که با وجود گذشت بیش از 20 ماه از صدور دستور بلوکه دارایی های خانواده مبارک در انگلیس، همچنان 17.5 درصد از سرمایه صندوق مذکور در جزایر ورگن انگلیس به جمال مبارک، پسر رئیس جمهور سابق مصر تعلق دارد.
این روزنامه به نقل از شرکت مذکور اعلام کرد: از زمان تأسیس صندوق سرمایه گذاری مذکور در سال 2002 تاکنون، جمال مبارک، سالیانه حدود 880 هزار دلار از آن درآمد داشت. اما امروزه صندوق مذکور سرمایه چندانی ندارد.
این روزنامه افزود: افشای این خبر باعث مطرح شدن سؤالات فراوانی درباره آمادگی دولت انگلیس برای تحت فشار قرار دادن نهادهای حکومتی آن کشور جهت اعلام دارایی های خانواده رئیس جمهور سابق مصر خواهد شد. همچنین این اتفاق پس از آن روی می دهد که در ماه های گذشته نیز اعلام شده بود که مقامات سابق نظام مبارک دارایی های بلوکه نشده ای در انگلیس دارند که ارزش آن به میلیون ها پوند می رسد.
گاردین در ادامه خاطر نشان می کند: وزارت خارجه، کشور و دارایی انگلیس از ارائه هر گونه توضیحی در این باره خودداری کرده اند. اما اسامه رجب، بازپرس طرح حقوق افراد در مصر تأکید کرد: دولت انگلیس همچنان درباره این موضوع سکوت پیشه می کند.
به نوشته گاردین، اسامه رجب اظهار داشته است که همواره اخباری درباره وجود دارایی های خانواده مبارک در انگلیس به گوش می رسد، اما هیچ دلیلی درباره علت بلوکه نشدن آنها ارائه نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها