خشم نمایندگان اردنی از جنگ افروزی قطر در سوریه

خشم نمایندگان اردنی از جنگ افروزی قطر در سوریه
جمعه 9 فروردين 1392 - 17:59

شماري از نماينده هاي مجلس اردن جنگ افروزی قطر در سوريه را محكوم كردند و از دولت "امان" خواستند اردوگاه پناهندگان سوري " الزعتري " را به داخل اراضي سوريه منتقل كند.

به گزارش روز جمعه پايگاه خبري شبکه العالم، نمايندگان مجلس اردن در جلسه پارلمان كه براي بررسي پيامدهاي اقتصادي، بهداشتي، سياسي و اجتماعي سوريه بر اردن برگزار شده بود، انتقال اردوگاه هاي پناهندگان سوري در اردن به داخل اراضي سوريه را خواستار شدند و از نقش قطر در جنگ افروزي ضد سوريه به شدت انتقاد كردند.

" محمد شديفات " نماينده اردني، اوضاع امنيتي در اردوگاه الزعتري را خارج از كنترل توصيف كرد و از استقرار گروهك ها و شكل گيري بازار سياه در داخل اين اردوگاه خبر داد.

" عدنان الفرجات " ديگر نماينده اردني از دولت خواست اردوگاه هاي پناهندگان را در داخل اراضي سوريه ايجاد كند و " يوسف القرنه " از دولت خواست از سازمان ملل درخواست كند كه اردوگاه هاي پناهندگان سوري را به مناطقي امن در داخل سوريه منتقل كند.

" عبدالكريم الدغمي " نيز بر ضرورت بستن گذرگاه هاي غيرقانوني موجود در مرزهاي اردن و سوريه تاكيد كرد و از نقش قطر در جنگ افروزي ضد سوريه انتقاد كرد و گفت: ما نمي خواهيم مرزهاي خود را با سوريه مسدود كنيم بلكه فقط مي خواهيم منافذ و گذرگاه هاي غيرقانوني ميان دو كشور بسته شود.

"مصطفي ياغي" ديگر نماينده مجلس اردن، قطر را شريك توطئه جهاني ضد دولت و ملت سوريه دانست.

"بسام المناصير" رئيس كميسيون امور عربي و خارجي در مجلس اردن نيز درباره نقش احتمالي دولت اردن براي ايجاد منطقه حائل در داخل اراضي سوريه، از دولت سئوال كرد.

" ميسر سرديه " ديگر نماينده سوري از رواج فحشا در اردوگاه الزعتري خبر داد و پرسيد: مي خواهم بدانم چند خانه فساد در " المفرق " وجود دارد و چه كسي آن ها را اداره مي كند.

"عبدالله النسور" نخست وزير اردن، در آغاز اين جلسه كه چهارشنبه گذشته برگزار شده بود، اعلام كرد كه اردن قصد دارد از سازمان ملل بخواهد به مصيبت هايي كه دولت اردن به سبب پناه دادن به پناهندگان سوري متحمل شده است، رسيدگي كند.

وي تاكيد كرد: در سازمان ملل اعلام خواهيم كرد كه اردن بيش از هر طرف ديگري از بحران سوريه خسارت ديده است و علت آن پناه آوردن آوارگان سوري به اين كشور است و ادامه اين روند، اردن را در برابر فاجعه بزرگ انساني قرار داده است كه حجم آن بسيار فراتر از توان و طاقت اردن است.

النسور درباره ادامه بحران سوريه هشدار داد و گفت: گسترش بحران در سوريه دامنگير تمام منطقه خواهد شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها