سوء استفاده از هزاران زن آواره سوري در مصر

سوء استفاده از هزاران زن آواره سوري در مصر
شنبه 10 فروردين 1392 - 09:54

شوراي ملي زنان مصر درباره سوءاستفاده از شرايط ناگوار آوارگان زن سوري در مصر هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شوراي ملي زنان مصر اعلام كرد: ظرف يك سال گذشته جوانان مصري با 12 هزار زن آواره سوري ازدواج كرده اند كه اين امر نوعی "تجارت انسان" به شمار مي رود.
اين شورا با اعلام اين رقم، به شدت سوءاستفاده از زنان آواره سوري در مصر و ازدواج های ناعادلانه با آنها را محكوم كرد.
شوراي مزبور در بيانيه اي تصریح کرده است که اتحاديه جهاني زنان مصري در اروپا با ارسال نامه ای به محمد مرسي، رئيس جمهور مصر، دخالت فوري او براي جلوگيري از ازدواج مصری ها با آوارگان سوري در مصر را خواستار شده است.
اين شورا با بيان اين كه زنان سوري در مقابل مبلغ ناچیز 500 ليره با جوانان مصري ازدواج مي كنند، تاکید كرده است که اين پديده در شهرهاي 6اكتبر، قاهره جديد، دهم رمضان و استان هاي اسكندريه، الدقهليه، الغربيه و قنا رايج است.
شوراي ملي زنان مصر در این بیانیه افزوده است: با ارسال دو نامه به محمد ابراهيم، وزير كشور و احمد مكي وزير دادگستري از آنها خواسته‌ایم که هرچه سريع‌تر، از فرصت‌طلبی و سوء استفاده از شرايط ناگوار معيشتي آوارگان سوري جلوگيري كنند.
آمار غيررسمي حاكي است از زمان آغاز بحران سوريه، 60 تا 70 هزار شهروند سوری به مصر پناه برده اند. اين درحالي است كه دفتر كميسارياي عالي امور پناهندگان سازمان ملل متحد در مصر، روز چهارشنبه گذشته اعلام كرد: شمار آوارگان سوري در مصر 20 هزار و 265 نفر است كه 5 هزار و 833 نفر آنها در ماه فوريه وارد شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها