شیخ قبلان: اتحادیه عرب "منطقی" عمل کند

شیخ قبلان: اتحادیه عرب
شنبه 10 فروردين 1392 - 16:12

العالم - نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از سران اتحادیه عرب خواست "منطقطی تر و عاقلانه تر" ابیندیشند و در مسیر اختلاف میان کشورهای عربی حرکت نکنند، زیرا سود و زیان اقدامات آنها متوجه همه مردم این کشورها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "عبدالامیر قبلان" نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، دیروز در خطبه های نماز جمعه که در مقر این مجلس در بیروت برگزار شد، با درخواست از همه گروه های سوری برای توقف خشونت ها و بازگشت به گفت وگو تصریح کرد: مردم سوریه مظلوم واقع شده اند و ما باید برای رفع بی عدالتی و نگرانی ها از این مردم، باهمه توان و امکانات، برای برقراری ثبات و آرامش در سوریه از آنها حمایت کنیم.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن حکام بحرین، از آنها خواست با اعطای حقوق مشروع مردم این کشور و رسیدگی به مطالبات آنها مساوات را در حق مردم این کشور رعایت کنند.

همچنین نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، خواستار دخالت فوری ملک عبدالله پادشاه عربستان، در خصوص درخواست دادستان مبنی بر صدور حکم اعدام برای  شیخ "نمر باقر النمر" روحانی عربستانی شد.

شیخ النمر از روحانیون برجسته عربستانی است که مورد حمایت معترضان این کشور است و به دلیل اتهام فعالیت های انقلابی مورد محاکمه قرار گرفته و نماینده دادستانی برای وی درخواست حکم اعدام کرده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها