افشاگری مخالف سوری در برنامۀ زندۀ تلویزیونی

افشاگری مخالف سوری در برنامۀ زندۀ تلویزیونی
شنبه 10 فروردين 1392 - 18:52

"هيثم مناع" رئيس كميته هماهنگي مخالفان سوري، در برنامه زنده شبكه الميادين، بخشی از رازهای پشت پردۀ بحران سوریه و فساد مالی سران معارضین سوری را افشا کرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، "هيثم مناع" رئيس كميته هماهنگي مخالفان سوري در خارج از كشور، در گفت و گو با "غسان بن جدو" که ازشبكه الميادين پخش شد، فاش كرد كه يك مسئول فرانسوي به شماري از معارضان در شمال سوريه، حقوق مي پردازد و همين مساله سبب شده است كه عده اي از مخالفان نظام سوري مخالف حل بحران اين كشور باشند، زيرا ادامه بحران را موجب برقرار ماندن حقوق بالاي خود مي دانند.

هيثم مناع همچنين با تاكيد بر وجود رسوايي هاي مالي بزرگ در ميان سران مخالفان، آن چه در اين مجال اتفاق مي افتد را "سوريه گيت" ناميد.

وي مشاركت ائتلاف ملي مخالفان سوري در اجلاس سران عرب در دوحه را اشتباه دانست و گفت: " معاذ الخطيب " با رفتن به دوحه، مرتكب اشتباهي بزرگ شد. در واقع اين نخستين بار است كه تشكلي غيررسمي، آن هم به شکلی بي سابقه كه ائتلاف ملي مخالفان تشكيل شد، جايگاه رسمي يك دولت را در يك سازمان بين المللي مي گيرد. اين اقدام بي سابقه تاريخي، تنها با پرداخت رشوه از سوي برخي طرف ها، تحقق يافت و انگيزه چنين اقدامي، تنها كينه ها و عقده گشایي های شخصي بوده است.

مناع در ادامه از يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه علماي مسلمين پرسيد: آيا واقعا آن چه در سوريه مي گذرد، جهاد است؟

وي افزود: اقداماتي كه "جبهه النصره" انجام مي دهد، کاملا برخلاف اخلاق است. در واقع اسلامي سازي انقلاب نه تنها راه حل مناسبي نيست، بلكه مشكلي بر مشكلات مي افزايد. به ويژه كه اكنون عناصر تكفيري وارد عرصه بحران سوريه شده اند.

رئيس كميته هماهنگي مخالفان سوري تاكيد كرد: يكي از رهبران اخواني گفته که «ما بايد به هر قيمتي كه شده حكومت تشكيل دهيم، حتي اگر هزينه آن، تقسيم كشور به دو بخش باشد».

مناع همچنين خاطر نشان كرد كه هيچ يك از عناصر مسلح از نقشه جغرافيايي نظامي مخالفان چيزي نمي داند.

وي با تاكيد بر اين كه روسیه و چين بيش از هر كشور دیگري بر حفظ وحدت سوريه اصرار دارند، خاطر نشان كرد: درگيري ميان دوحه و دمشق به كشمكش شخصي تغيير ماهيت داده و از نزاع ديكتاتوري و دموكراسي به درگيري بر سر سوريه به خاطر قطر تبديل شده است!

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها