القاعده برای تجزیۀ عراق تلاش می کند

القاعده برای تجزیۀ عراق تلاش می کند
شنبه 10 فروردين 1392 - 20:39

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، ضمن مسؤول دانستن تشکیلات القاعده در ناآرامی های اخیر، در مورد تحرکاتی به منظور تجزیه عراق و جداسازی استانهای سنی نشین از این کشور هشدار داد.

سعد المطلبی روز جمعه در گفتگو با شبکه العالم تصریح کرد: در بعضی از استان های غربی شاهد حالتی شبیه به آماده باش هستیم که باعث بحرانی شدن اوضاع و نگرانی هایی درباره اوضاع سیاسی گردیده است.
وی ضمن هشدار درباره وجود گروه هایی خاص که از آشفتگی اوضاع در عراق سود می برند گفت : یک گروه وابسته به طالبان موسوم به "متحدون" که از موصل منشأ گرفته و در مناطق غربی عراق طرفداران زیادی به سوی خود جذب کرده، با هدف تجزیۀ عراق و ایجاد یک منطقه مستقل سنی نشین فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف طالبان در عراق ایجاد یک جنگ طایفه ای دیگر است تا بتواند ضمن جدا کردن مناطق غربی از بقیه عراق، اهل تسنن را به سمت خود بکشاند و دور تازه ای از منازعات  میان شیعه و سنی را به منظور تجزیه کشور رقم بزند.
عضو ائتلاف دولت قانون افزود: مراجع دینی و سیاسی  عراق نسبت به این خطر بزرگ هوشیارند و تلاش های فراوانی برای برکناری تشکیلات القاعده از صحنه سیاسی صورت می گیرد تا عدم صلاحیت القاعده و نیت پلید آن در هدر دادن خون جوانان در یک جنگ بی نتیجه، برای هموطنان ساکن در استان های غربی آشکار شود.
المطلبی از شیعیان که اکثریت را در عراق تشکیل می دهند خواست در قبال حملات تروریستی رفتاری همراه با صبر و حکمت در پیش بگیرند و نیروهای امنیتی نیز به خوبی مسؤولیت های خطیر خود را در جهت حفظ جان شهروندان انجام دهند و با افزایش نیروهای اطلاعاتی، عاملان حملات را شناسایی و نقشه های آنان را خنثی نمایند.
Ma.23:43.29

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها