"همکاری با القاعده" بهانه‌ای برای سرکوب درعربستان

يکشنبه 11 فروردين 1392 - 11:49

متهم کردن افراد به عضویت در القاعده، بهانه ای برای سرکوب و بازداشت فعالان و مخالفان در عربستان است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "عکاظ" عربستان در خبری مدعی شد که دستگاههای امنیتی این کشور هشت شبکه تروریستی اصلی وابسته به القاعده را که 14 تیم فرعی با صدها عضو از آن منشعب می شد، منهدم کردند.
خبرگزاری "الجزیره العربیه" نوشت: این روزنامه در گزارش خود بیانیه دولت عربستان در خصوص فعالیت گسترده القاعده در سراسر این کشور را نقل کرد. بیانیه ای که هیچ گونه ارقام و آمار واقعی درباره نحوه فعالیت گروه ادعایی در آن به چشم نمی خورد؛ ایران نیز دست داشتن شهروندانش در شبکه‌های جاسوسی ادعایی عربستان را رد کرده است.
این خبرگزاری تأکید کرد: دولت عربستان، معمولا پس از مطرح کردن ادعای کشف و انهدام شبکه‌های جاسوسی، اقدام به تعقیب و پیگرد مخالفان می نماید؛ شبکه‌هایی که در بسیاری از موارد دروغ بودن آنها آشکار می‌شود.
روزنامه عکاظ در این گزارش نوشته است: دستگاههای اطلاعاتی عربستان توانسته‌اند توطئه شماری از شبکه‌های تروریستی را که از چندین سال پیش توسط اسامه بن لادن در کوههای افغانستان هدایت می‌شدند، خنثی کنند.
به نوشته عکاظ، القاعده در این شبکه از نیروهایش در داخل کشور بهره می برد و علاوه بر این، شماری از سرکردگان خود را برای انجام عملیات تروریستی در سراسر عربستان با هدف تغییر نظام حاکم، آموزش می‌داد.
این روزنامه عربستانی خاطرنشان می‌کند که نیروهای امنیتی عربستان، توانستند این توطئه‌ها را کشف و شبکه‌های مذکور را منهدم نمایند و همه اعضای آنها را دستگیر کنند، و همچنین شمار دیگری از آنها را در درگیری‌های امنیتی به قتل برسانند.
به گفته این روزنامه، شبکه‌های تروریستی اصلی توسط رهبران آموزش دیده معتقد به اندیشه القاعده و اسامه بن لادن اداره می شدند و سایر عناصر جذب شده، با هدف انجام اقدامات تروریستی، آموزش های فشرده می دیدند.
به نوشته این روزنامه شبکه‌های تروریستی مذکور در برخی از مناطق و شهرهای اصلی عربستان منتشر شده بودند و هدف آنها ضربه زدن به جایگاه آن کشور از داخل و همچنین تیره کردن روابط آن کشور با همسایگانش بود.
ادعای نخ‌نمای عربستان سعودی در خصوص همکاری برخی عوامل خارجی با این شبکه‌های تروریستی مرتبط با القاعده درحالی است که همگان می‌دانند پشتیبانی عقیدتی و مالی گروه تروریستی القاعده از داخل عربستان صورت می‌گیرد، و همه فعالیت‌های عناصر این گروهک از زمان پیدایش آن در راستای منافع غرب و به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.

پربیننده ترین خبرها