ارتباط نظامی آمریکایی با مواد شیمیایی "جبهه النصره"

ارتباط نظامی آمریکایی با مواد شیمیایی
يکشنبه 11 فروردين 1392 - 12:08

نظامی سابق ارتش آمریکا که اخیرا رسانه‌های این کشور از دستگیری وی به اتهام همکاری با تروریست‌ها در سوریه خبر داده‌اند، در صورت اثبات اتهاماتش با زندان ابد مواجه خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نیل مک براید" دادستان کل ایالت "ویرجینیا" گفته است: "اریک هارون" در صورت اثبات اتهام همدستی با یک گروهک تروریستی وابسته به القاعده در استفاده از سلاح کشتار جمعی، به زندان ابد محکوم می‌شود.
خبرگزاری الشرق الجدید، با اشاره به حمله تروریستی اخیر گروه‌های مسلح در سوریه به یکی از مناطق با استفاده از سلاح شیمیایی خاطرنشان کرد، دادستان کل ویرجینیا جزئیات بیشتری را در خصوص اتهام این نظامی سابق ارتش آمریکا اعلام نکرده، و هنوز مشخص نیست که آیا این نظامی سابق ارتباطی با شلیک موشک حاوی مواد شیمیایی به استان ادلب دارد؟
"اریک هارون" 30 ساله، نظامی سابق ارتش آمریکا هنگام بازگشت به این کشور به اتهام همکاری با گروهک تروریستی جبهه النصره در سوریه دستگیر شد.
"توطئه برای استفاده از سلاح کشتار جمعی در خارج از آمریکا" در فهرست اتهام این نظامی سابق قرار دارد.
اریک هارون در ژانویه 2013 وارد خاک سوریه شده بود.
به گفته دادستانی آمریکا، این نظامی سابق توسط عناصر جبهه النصره برای استفاده از آر پی جی آموزش دیده، و او در فیس بوک عکسهایی را از خودش درحالیکه این سلاح و چند نوع سلاح دیگر را در سوریه حمل می‌کرده منتشر کرده است.
از وی همچنین 3 مصاحبه رسانه‌ای در آمریکا منتشر شده که یکی از آنها از طریق شبکه فاکس نیوز بود.
اریک هارون در مارس گذشته در مصاحبه‌ای با عناصر دفتر اف بی آی در کنسولگری امریکا در استانبول، با ابراز تمایل برای جنگ با نظام سوریه در کنار عناصر مسلح،  گفته بود که در کنار عناصر "جبهه النصره" جنگیده است.
در فهرست اتهامات وی همچنین آمده است که اریک هارون در ابتدا در کنار عناصر گروه های مسلح موسوم به "ارتش آزاد" جنگیده ولی پس از حمله مشترک به یک پادگان ارتش سوریه، خودروی عناصر "جبهه النصره" را در اختیار داشته است.
نخستین جلسه محاکمه این نظامی سابق آمریکایی پنج شنبه گذشته برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها