مالکی: دولت قانون به اکثریت سیاسی می‌رسد

مالکی: دولت قانون به اکثریت سیاسی می‌رسد
يکشنبه 11 فروردين 1392 - 13:30

نخست وزیر عراق تأکید کرد ائتلاف دولت قانون در انتخابات محلی آینده به اکثریت دست خواهد یافت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "نوری مالکی" در هتل "الرشید" بغداد پس از اعلام فهرست ائتلاف دولت قانون در انتخابات محلی آینده گفت؛ این ائتلاف حضوری بیشتر و پر رنگتر خواهد داشت زیرا کسانی در این فهرست حضور دارند که تاریخ مبارزات و جهاد مخلصانه و مسئولیت پذیری آنها در همه مراحل برای عراق شناخته شده‌تر است.
مالکی تأکید کرد: ساختن عراق بر 3 اصل مهم استوار است؛ نخست دستیابی ائتلاف دولت قانون به اکثریت سیاسی برای به حرکت در آوردن آبهای راکد، دوم تکمیل تلاشها برای نابودی تروریسم، و سوم از بین بردن فساد.
نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: ائتلاف دولت قانون شعار وحدت عراق، حمایت از کشور در برابر تجزیه و طایفه گری و تروریسم، ایجاد عدالت و تعامل بر اساس هویت ملی و احترام به قانون اساسی را مطرح کرده است.
مالکی اظهار داشت: مسئولیت استانها کمتر از مسئولیت شورای وزیران نیست؛ در قانون بودجه امسال بر اعطای اختیارات گسترده و توزیع ثروت بین استانها تمرکز شده است، تا مسولان محلی مسئولیت پذیر باشند.
فهرست ائتلاف دولت قانون شامل 20 جریان و گروه سیاسی است که بارزترین آنها سازمان "بدر" به ریاست "هادی العامری"، حزب "الدعوه الاسلامیه" به ریاست "نوری مالکی"، حزب "الدعوه عراق" به ریاست "خضیر الخزاعی"، حزب "الفضیله" به ریاست "هاشم الهاشمی"، جریان "اصلاح" به ریاست "ابراهیم الجعفری" هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها