فرمانده مخالفان سوریه مرگ خود راچگونه پیش‌بینی کرده‌

فرمانده مخالفان سوریه مرگ خود راچگونه پیش‌بینی کرده‌
يکشنبه 11 فروردين 1392 - 17:52

فرمانده مخالفان مسلح در سوریه پیش از آنکه هدف بمبگذاری و سوء قصد قرار بگیرد، به وجود اختلافات شدید بین گروه‌های مسلح اذعان کرده بود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ریاض الاسعد" در نهم دسامبر 2012 در مصاحبه تلفنی با روزنامه سعودی "الوطن" گفته بود: "کشورهایی که ادعای حمایت از ما را دارند، برخی گروه‌ها را به جان یکدیگر انداختند .. آنها به دنبال انتصاب شخصیتهایی ضعیف و فرمانبردار هستند تا دستورات آنها را اجرا کنند .. این‌ها همان کشورهایی هستند که از جبهه النصره حمایت کرده و آن را در سوریه ایجاد کردند، تا برای غرب اینگونه وانمود کنند که سوریه از تروریسم رنج می برد".
الاسعد همچنین در این مصاحبه درباره ترورش اظهار نگرانی و ترس کرده و گفته بود: از سوی برخی طرفهای مشخص تهدید شده و فکر می کند که به اتهام خیانت به مخالفان به قتل برسد.
"محمد فاتح" سخنگوی گروه‌های مسلح در سوریه موسوم به "ارتش آزاد" در مصاحبه با روزنامه "الاهرام" مصر گفت تحقیقات در خصوص ترور الاسعد همچنان ادامه دارد زیرا این موضوع بسیار گسترده بوده و برخی طرفهای بین المللی با آن در ارتباطند.. وی از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد.
ترور الاسعد تأییدی بر خبرهای منتشر شده قبلی مبنی بر اختلافات شدید گروه‌های مسلح برای رسیدن به ریاست و فرماندهی، جهت در اختیار گرفتن منابع مالی، تسلیحاتی و لجستیکی ارائه شده از سوی حامیان آنها است.
خبرگزاری "آسیا" نیز تأکید کرده است که "الاسعد" در برهه اخیر به دلیل اعتراضهای دائم به روند عملیات نظامی عناصر مسلح، به شدت با فرماندهان شورای نظامی گروه‌های مسلح دچار اختلاف شده بود؛ که این امر با نارضایتی دستگاه اطلاعاتی ترکیه به‌عنوان ناظر بر عملیات این گروه‌ها و موافقت این دستگاه با حذف فیزیکی وی همراه شد .. گروه‌های مسلح هم که با الاسعد مخالف بودند از خبر ترور او خوشحال شدند.
مسأله دیگر که فرضیه ارتباط گروه‌های مسلح با ترور الاسعد را تقویت می‌کند آن است که الاسعد در منطقه "المیادین" که تحت کنترل گروه‌های مسلح مخالف وی قرار دارد ترور شده است، گروه‌هایی که شمار بسیاری از آنها وابسته به القاعده شاخه سوریه یا همان "جبهه النصره" هستند.

پربیننده ترین خبرها