بهانه جدید برای لغو ملاقات بازداشت شدگان در بحرین

بهانه جدید برای لغو ملاقات بازداشت شدگان در بحرین
يکشنبه 11 فروردين 1392 - 19:07

مسئولان یکی از زندانهای بحرین از ملاقات فعالان بازداشت شده با خانواده‌هایشان جلوگیری می‌کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "فریده غلام " همسر "ابراهیم شریف" دبیرکل جمعیت عمل دمکراتیک بحرین گفت: مدیریت زندان جو در 30 مارس 2013 از ملاقات 21 نفر از بازداشت شدگان با خانواده‌هایشان ممانعت کرد.
مدیر بخش اصلاح و بازپروری زندان هفته قبل از این تاریخ، زمان ملاقات زندانیان با خانواده هایشان را به بهانه اینکه زندانیان لباس فرم به تن نداشته و قوانین زندان را رعایت نکرده بودند، تا 30 مارس تعویق انداخت.
"فریده غلام" خاطرنشان کرد: همراه با خانواده‌های بازداشت شدگان سیاسی به زندان رفتیم اما پس از نشان دادن کارت شناسایی و عبور از دروازه، افسر نگهبان گفت چون بازداشت شدگان از پوشیدن لباس زندان خودداری کرده اند، طبق قانون از ملاقات منع شده اند. 
وی با تکذیب اطلاع رسانی مدیریت زندان به خانواده‌های بازداشت شدگان درباره ممنوعیت ملاقات، تصریح کرد: طی دو سال گذشته همه ملاقاتها با لباس عادی انجام می‌شد و کسی درباره ممنوعیت آن سخن نگفته بود.
فریده غلام با انتقاد از برخورد با رهبران بازداشت شده مانند زندانیان جنایی، گفت: باید با آنها بر اساس جایگاه بالای اجتماعی شان برخورد شود؛ هدف از نامیدن آنها به عنوان زندانی جنایی ضربه زدن به وجهه ملی و نشان دادن آنها به عنوان مجرم است، در حالی که آنها زندانیان اندیشه هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها