تروریست چینی هم رسید !

تروریست چینی هم رسید !
يکشنبه 11 فروردين 1392 - 19:45

حامیان گروه های مسلح در سوریه با انتشار ویدیویی از یک چینی در جمع گروه های تروریستی، این فیلم کوتاه و سرشار از ابهام را پیامی برای یک میلیارد چینی دانستند !.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این فیلم که اخیرا در اینترنت منتشر شده شخصی که لباس استتار به تن دارد با تفنگ کلاشنیکف خود سه تیر هوایی شلیک می کند و در میان گل های زرد و ارغوانی قدم می زند. او به تصویر بردار می گوید که پس از خواندن کتابهای جریان اخوان المسلمین به لیبی رفته و پس از آن نیز به سوریه سفر کرد تا به براندازی نظام بشار اسد کمک کند.
این چینی که به زبان قدیمی ماندرین چینی سخن می گوید، خود را " یوسف " می نامد ..  این در حالی است که دوبله انگلیسی بخشی از این گزارش تصویری، ثابت می کند که این شخص نامی چینی دارد و آن " هو بو وانگ " است. و به عقیده کارشناسان این شخص که از قبیله هون چین است.
هفته گذشته انتشار این فیلم در یوتیوب توجه برخی از چینی ها را برانگیخت ولی به سرعت از روی اینترنت حذف شد. این چینی در ویدیوی منتشر شده از دولت چین می خواهد که از پشتیبانی از بشار اسد دست بکشد و گرنه دشمنی کشورهای مسلمان را به جان خواهد خرید!.
چین که مخالف دخالت نظامی در سوریه است، بارها بر ضرورت مشارکت کشورهای خارجی برای برگزاری گفت و گو در سوریه به منظور حل بحران این کشور تاکید کرده است و طرح قطعنامه هایی با موضوع حمله نظامی به سوریه را وتو کرده است.
هر چند صحت گزارش منتشر شده در یوتیوب و سایت چینی "یوکو" ثابت نشده است، اما شماری از چینی ها که آشنایانی در سوریه دارند، تصویر منتشر شده را حاوی مناظری دانستند که تا حد زیادی با جغرافیای شمال سوریه مطابقت دارد.
از سوی دیگر این شخص، به قبیله نژادپرست " هون " وابسته است؛ قبیله ای بزرگ که در آن گرویدن افراد به اسلام کمتر مشاهده شده است.
وزارت امورخارجه چین در خصوص این فیلم هیچ اظهار نظری نکرد. اما " بروس هافمن " استاد دانشگاه جورج تاون و تحلیل گر سابق موسسه " راند " که متخصص جنبش های شورشی و تروریستی است، گفت: پیش از این درباره پیوستن آمریکایی ها و غربی ها به چنین گروه هایی شنیده بودم، اما پیوستن یکی از افراد قبیله چینی " هون " به این گروه ها بی سابقه است.
این گزارش سه دقیقه و 26 ثانیه ای، با پخش سرودی عربی آغاز می شود. تهیه کنندگان این گزارش، آن را پیامی به ملت چین دانسته اند.
در بخش دیگری از این فیلم، این شخص چینی، به سنگی تکیه داده و سرنیزه ای تثبیت شده بر روی یک تفنگ را در دست دارد و آن را به سمت دشمنی فرضی نشانه رفته است. در سمت راست او پرچمی سیاه با نوشته هایی سفید به چشم می خورد (پرچم القاعده). او خود را به اختصار معرفی می کند، آن گاه مدعی می شود: مردم سوریه فاقد هرگونه آزادی، دموکراسی، امنیت و احترام هستند.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها