انقلابيون بحرين در برابر گلوله، حماسه آفریدند

انقلابيون بحرين در برابر گلوله، حماسه آفریدند
دوشنبه 12 فروردين 1392 - 08:42

منامه ـ يك فعال ميداني بحريني تاكيد كرد كه تظاهرات انقلابيون بحرين در روز جمعه گذشته، به رغم حضور گسترده امنيتي و سركوب و بازداشت و شكنجۀ مردم، يك حماسه واقعي است.

"جعفر الجمري" روز شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: انقلابيون بحرين جمعه گذشته حماسه ديگري از ايستادگي و مقاومت را به ثبت رساندند، چرا كه به رغم حضور امنيتي گسترده و شدت سركوبها، به برگزاري تظاهرات در منامه اصرار و پافشاري كردند.

وي با اشاره به اين كه تظاهركنندگان بحريني با وجود حضور گسترده نيروهاي امنيتي و سركوب و بازداشت و شكنجه به خيابانها آمدند، افزود: تلاشهاي رژيم از جمله برگزاري مسابقات بين المللي و دعوت هياتهاي خارجي براي اينكه وانمود كند "هيچ مشكلي در بحرين وجود ندارد"، بي فايده است.

اين فعال بحرینی خاطرنشان كرد: شروع تظاهرات از همان صبح روز جمعه براي رژيم غيرمنتظره بود، زيرا ملت به رغم همه محدوديت ها، بر حق خود در برگزاری تظاهرات در منامه اصرار كرد.

الجمري تصریح کرد: تظاهرات تا نيمه هاي شب ادامه داشت و اقدامات نيروهاي امنيتي در سركوب تظاهركنندگان و بازداشت و شكنجه آنها در خيابانها نيز همچنان ادامه یافت. زد و خوردهايي هم ميان نيروهاي امنيتي و كساني كه نتوانستند به دليل محاصره وارد منامه شوند، درخيابان البديع صورت گرفت.

وي گفت: سركوب ها آن چنان شدت داشت كه نیروهای امنیتی با هدف قتل تظاهركنندگان، از گلوله هاي ساچمه اي استفاده مي کردند.

اين فعال ميداني، دولت بحرين را به بي اهميتي به مطالبات مردمي و دور زدن آنها متهم كرد و افزود: همه تلاشهاي رژيم در برگزاري مسابقات بين المللي و دعوت از كشورهاي ديگر براي حضور در بحرين، براي آرام نشان دادن اوضاع، هیچ فایده ای نخواهد داشت.

الجمري تاكيد كرد كه نقض حقوق بشر در بحرين در همه ابعاد ادامه دارد و اقشار مختلف جامعه اعم از كارگران و دیگر اقشار را شامل مي شود، از جمله پزشكاني مانند دكتر علي العكري و دیگران كه هنوز در زندان به سر مي برند و روند اخراج پزشكان -حتي آنهايي كه تبرئه شدند- نيز ادامه دارند.
14:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها