مالکی "دولت اکثریت سیاسی" تشکیل می دهد

مالکی
دوشنبه 12 فروردين 1392 - 09:51

العالم، بغداد - "عبدالحلیم الرهیمی" عضو ائتلاف دولت قانون عراق، گفت : نوری مالکی نخست وزیر عراق در انتخابات آتی مجلس نمایندگان تشکیل دولت اکثریت را دنبال خواهد کرد.

"عبدالرحیم الرهیمی" به شبکه خبری العالم، گفت: دولت آینده عراق مبتنی بر برنامه ای ملی و مردمی خواهد بود و براساس "اکثریت سیاسی" تشکیل خواهد شد.

عضو ائتلاف دولت قانون عراق، گفت: دولت ائتلافی موفق نبود و اختلافات احزاب و گروه های سیاسی مانع از موفقیت آن شد؛ از سوی دیگر احزاب و گروه های سیاسی زیادی از جمله ائتلاف العراقیه به ریاست ایاد علاوی با اختلاف افکنی، مشکلاتی را برای دولت مالکی ایجاد می کنند.
الرهیمی، افزود: مسئولان منطقه کردستان عراق نیز مغایر با قانون اساسی رفتار می کنند و بدون مجوز دولت مرکزی به ترکیه نفت صادر می کنند؛ رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه اخیراً اذعان کرده است که از کردستان عراق نفت خریداری می کند.
وی اردوغان را به دشمنی با ملت و دولت عراق متهم کرد و افزود: احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در دیدار اخیرش با هوشیار زیباری همتای عراقی خود در قطر آمادگی دولت متبوعش را برای همکاری با دولت عراق اعلام کرد و زیباری نیز متقابلاً از آمادگی دولت متبوعش خبر داد؛ اما اظهارات و رفتارهای اردوغان نشان می دهد که وی دشمن ملت و دولت عراق است. 
الرهیمی با اشاره به اینکه ملت ترکیه دشمن ملت عراق نیست و خصومتی با همسایه خود ندارد، افزود: دولت ترکیه نماینده ملت این کشور نیست؛ 20 میلیون علوی ، 20 میلیون کُرد و ترکمن و سکولارها مخالف دولت اردوغان هستند و سیاست های داخلی و منطقه ای وی را محکوم می کنند.

وی گفت: دوستان بین المللی عراق، دولت ترکیه و اداره محلی منطقه کردستان عراق را زیر فشار گذاشته اند تا نفت عراق با هماهنگی دولت منتخب و مردمی نوری مالکی به ترکیه صادر شود.

31-18:38
    

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها