ادعای جاسوسی برای ایران و حکم علیه شهروند بحرینی

ادعای جاسوسی برای ایران و حکم علیه شهروند بحرینی
دوشنبه 12 فروردين 1392 - 18:30

العالم - دادگاه عالی استیناف بحرین در شرایطی حکم 10 سال حبس برای یک شهروند این کشور به جرم ادعائی جاسوسی برای ایران را تایید کرد که بسیاری از محافل بحرینی نیز این موضوع را توطئه آل خلیفه توصیف کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه الوسط بحرین دو متهم دیگر که در ارتباط با این پرونده فراری هستند ،  نیز به صورت غیابی به ده سال حبس محکوم شده اند.

" وائل بوعلای"  یکی از مسئولان دادستانی کل بحرین گفت :  دادگاه عالی استیناف روز یکشنبه ( 31 مارس) حکم ده سال حبس یک متهم بحرینی را به جرم جاسوسی برای کشوری بیگانه تأیید کرد.

دادستانی کل بحرین 3 نفر را به اعطای اطلاعات نظامی و اطلاعات مربوط به مراکز حساس این کشور به ایران از سال 2002 تا آوریل 2010 در ازای کمک های مالی متهم کرده بود . 

دادگاهی بدوی در بحرین جولای 2011 این سه متهم را یکی بازداشت شده بود و دو متهم دیگر فراری هستند ، به 10 سال حبس محکوم کرد که متهم بازداشت شده حکم صادره را به دادگاه عالی استیناف ارائه کرد و این دادگاه حکم مذکور را تأیید کرد .

به عقیده محافل سیاسی، ادامه اعتراض های گسترده مردمی در بحرین مقام های رژیم آل خلیفه را به طرح موضوع هایی مانند دخالت ایران در امور این کشور و کشف شبکه های جاسوسی وادارکرده تا از این طریق بحران داخلی ناشی از حکومت دیکتاتوری به بیرون از مرزهای این کشور نسبت داده شود.

بحرین برای سرکوب معترضانی که خواستار اصلاحات دموکراتیک هستند از نیروهای سپر جزیره که از کشورهای عربستان و امارات به منامه ااعزام شدند استفاده می کند و نزدیک به دو سال از اشغال این کشور توسط این نیروها می گذرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها