پژوهشگر مصری تاکید کرد:

لزوم همسنگری مصر و ایران مقابل استکبار

لزوم همسنگری مصر و ایران مقابل استکبار
دوشنبه 12 فروردين 1392 - 22:48

العالم- نویسنده و پژوهشگر مصری بر لزوم آغاز روابط استراتژیک میان قاهره و تهران و حمایت مصر از مقاومت در برابر قدرت های استکباری بویژه آمریکا تاکید کرد.

محمد یوسف روز دوشنبه در مصاحبه باشبکه خبری العالم گفت: ایران خطری برای کشورهای عربی نیست بلکه این آمریکای مداخله گر است که برای این کشورها خطرناک به شمار می آید.

وی اظهار کرد : جنبش های انقلابی جهان با فشارهای شدید کشورهای استعماری و استکباری بویژه آمریکا مواجه هستند و ایران و سوریه هم اکنون در برابر حملات و فشارهای آمریکا و متحدانش ایستاده اند.

یوسف افزود: مصر و ایران دارای تاریخی کهن هستند و تردیدی در روابط قدیمی این دو کشور وجود ندارد.

این نویسنده و پژوهشگر تصریح کرد: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با سلطه گری آمریکا به بهترین شکل ممکن مقابله کرده است و مصر نیز در زمان جمال عبدالناصردر برابرسلطه طلبی آمریکا ایستاد.

یوسف بر لزوم برقراری روابط میان مصر و ایران براساس احترام متقابل و مقابله مشترک با سلطه طلبی آمریکا تأکید کرد و گفت: مصر پس از برقراری روابط با ایران نباید با کشورهای مرتجع عرب و ترکیه رابطه ای داشته باشد.

این نویسنده و پژوهشگر بر لزوم هوشیاری درقبال توطئه ی "دشمن و خطرناک جلوه دادن ایران برای کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس " تأکید کرد و گفت: این آمریکاست که برای کشورهای حاشیه خلیج فارس خطرناک است و با دخالت مستقیم در این کشورها، آینده آنها را تهدید می کند.

یوسف افزود: نظام حاکم مصر به خوبی می داند که به ناچار باید به مقاومت و جنبش های انقلابی جهان بپیوندد.

وی گفت: مصر و ایران باید روابط استراتژیک برقرار کنند و مصر نباید در حالی که ایران با آمریکا مقابله می کند، متحد واشنگتن باشد بلکه تهران و قاهره باید در یک سنگر واحد باشند.
MKH-1-19:17

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها