شیخ قطری: اعراب با اسرائیل اختلاف دارند نه درگیری!

شیخ قطری: اعراب با اسرائیل اختلاف دارند نه درگیری!
سه شنبه 13 فروردين 1392 - 08:58

شیخ نشین قطر چندی پیش میزبان دیپلمات‌هایی از شش کشور اروپایی بود، دیپلمات‌هایی که به دعوت شیخ حمد کوچک یا همان نخست‌وزیر این کشور ثروتمند راهی دوحه شده بودند تا آخرین دیدگاه‌های وی را در مورد تحولات منطقه بشنوند، دیدگاه‌هایی که به باور سایت خبری المنار فلسطین در راستای نابودی جهان عرب و خدمت به رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این دیدار حمد بن جاسم تحلیل خود را از آخرین رویدادها در کشورهای عربی مانند عربستان، کویت، عراق، جزایر بحرین، مصر، سوریه، امارات و روابط عربی – اسرائیلی اظهار کرد.
در این گزارش آمده است که نخست‌وزیر قطر از اهمیت در مورد «ابزارهای اداره» درگیری فلسطینی – اسرائیلی سخن گفته و با اظهار این مساله که ما باید به سراغ «انقلاب‌ عقل‌ها» با حضور همه طرف‌هایی که به این مساله ایمان دارند برای حل و فصل دایمی مساله اسرائیلی – فلسطینی برویم، تاکید کرده که این تنها راه مقابله «عقل‌های عقب افتاده» است که همچنان از عقلانیت فرار می‌کنند.
این شیخ قطری که روابطش با رژیم صهیونیستی بر کسی پوشید نیست، خواستار کوتاه شدن دامنه استفاده از اصطلاح «درگیری عربی – اسرائیلی» که برای سالیان دراز توسط اعراب به کار برده می‌شود، شد و گفت: بهتر است به جای آن از «اختلافات عربی – اسرائیلی» استفاده شود که این مساله می‌تواند راهکار مناسب‌تر برای رسیدن به صلح میان طرفین باشد.
گفته می‌شود این سخنان بهت و تعجب دیپلمات‌های اروپایی را به همراه داشت و آنها از اینکه نخست‌وزیر قطر تا این اندازه با صراحت از نبود درگیری میان صهیونیست‌ها و اعراب سخن گفته آن را به دایره‌های تصمیم‌گیری در کشورهای متبوعشان منتقل کردند.

پربیننده ترین خبرها