در صورت وقوع جنگ، حزب الله اسرائیل را به لرزه در می آورد

در صورت وقوع جنگ، حزب الله اسرائیل را به لرزه در می آورد
سه شنبه 13 فروردين 1392 - 11:28

فرمانده فناوری و لوجستیک ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، در دیداربا یگانی از کوماندوهای پایگاه نظامی "تسالیم" در جنوب تل آویو که به تازگی آموزشهای نظامی خود را به پایان رسانده اند اظهار داشت: درصورت وقوع جنگ میان لبنان و اسرائیل، شلیک موشک های حزب الله "اسرائیل" را به لرزه در می آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت عبری زبان"واللا" ژنرال کوبی باراک، با هشدار درباره هرگونه ناهماهنگی در صفوف سربازان اسرائیلی که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها خواهد شد، با فراخوان سربازان دوره احتیاط به خدمت، در مورد پیامدهای جنگ آینده با حزب الله لبنان و لزوم آمادگی و هماهنگی برای مقابله با آن تاکید کرد.
وی افزود: افسران باید درک کنند که جنگ واقعی از جبهه داخلی آغاز خواهد شد.
یک موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی از اصابت 1200 موشک حزب الله به طور روزانه به مناطق اسرائیلی در صورت وقوع جنگ خبر می دهد.

باراک خاطرنشان کرد: "هم اکنون لبنان بیش از هر زمان دیگری در معرض انفجار قرار دارد، امری که آمادگی ما را برای رویارویی با آن  ضروری می نماید تا از اقدام پیشگیرانه حزب الله جهت کاهش توان و مانور ارتش اسرائیل بکاهیم. 

وی افزود: در جنگ آینده، نخستین روز شاهد شلیک موشک های دقیق حزب الله به مراکز مهم ارتش مانند انبارهای مهمات، پایگاههای کمک رسانی و لجستیک خواهیم بود.

بر اساس گزارش امیر بوخبوط خبرنگار امور نظامی این رژیم، کارشناسان بخش تکنولوژی و لجستیک ارتش اسرائیل بر این باورند که حزب الله قادر است هر آنچه را که بر روی نقشه وجود دارد مورد هدف قرار دهد. بنابراین هدف از این تمرینات، آماده کردن نیروهای نظامی برای خروج سریع از پایگاه ها، کاهش تلفات، و همچنین کاهش اقدامات علیه انبارهای مهمات و تجهیزات نظامی است.

این منابع اضافه کردند به تازگی یگان لجستیک ارتش اسرائیل فعالیت های گوناگونی را جهت آمادگی برای رویارویی آینده آغاز کرده است که سناریوی جنگ غافلگیرکننده از جمله آنهاست .

از سوی دیگر، روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که در صورت جنگ با حزب الله، مجموعه ضد موشک های میان برد موسوم به " گنبد آهنین"، قدرت حفاظت از شهرها و اماکن مسکونی را نخواهد داشت چون این مجموعه فقط برای حفاظت از پایگاه های حساس نظامی مانند فرودگاه های نیروی هوایی و تعدادی از مراکز استراتژیک مانند نیروگاه های تولید انرژی و برق در نظر گرفته شده است.

گفتنی است مانور بیش از اندازه رژیم صهیونیستی بر سیستم ضد موشک گنبد آهنین در حالی صورت می گیرد که در تحقیقات به عمل آمده توسط برخی از نهادهای مطالعاتی این رژیم ثابت شد که این سیستم در جنگ هشت روزه غزه تنها موفق به رهگیری و هدف قرار دادن پنج درصد موشک های شلیک شده توسط مقاومت اسلامی شد و آنچه توسط نهادهای این رژیم در مورد موفقیت 60درصدی آن گفته شد، تبلیغاتی بیش نبوده است.

پربیننده ترین خبرها