تکذیب انجام کودتای نظامی در عراق

تکذیب انجام کودتای نظامی در عراق
سه شنبه 13 فروردين 1392 - 11:29

بغداد (العالم) - وزیر امنیت ملی سابق عراق اخبار منتشره از سوی برخی رسانه ها درباره کودتای نظامی در عراق را مبالغه آمیز دانست و آن را تکذیب کرد.

"عبدالکریم العنزی" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به شایعات رسانه های وابسته به غرب در منطقه درخصوص کودتای نظامی در عراق، گفت: دولت عراق، قدرتمند و باثبات است و خطرات کنونی عامل تهدید امنیت و ثبات کشور نیست.
وی با هشدار نسبت به توطئه طایفه ای از سوی کشورهای استکباری در منطقه، "آگاهی مردم" را تنها سلاح برای مقابله با توطئه استکبار دانست و افزود: دشمنان عراق و دیگر کشورهای منطقه، همچنان جهت فتنه انگیزی و طایفه گری در جامعه عراق و برخی کشورهای منطقه به منظور ایجاد نقشه خاورمیانه جدید تلاش می کنند.
العنزی کشورهای استکباری را متهم کرد: همانگونه که در قرن گذشته منطقه را گرفتار منازعات قومی کردند می کوشند در قرن بیست و یکم نیز سایه منازعات طایفه ای را برای نابودکردن توانمندی مردم منطقه بر آن بگسترانند.

وزیر امنیت ملی سابق عراق همچنین درخصوص بحران سوریه نیز، بیان داشت: دشمنان منطقه، اعراب و امت اسلامی توانستند با ایجاد جنگ طایفه ای در سوریه این کشور را دستکم به مدت یک دهه از گردونه منازعه با رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن واقعی مسلمانان خارج کنند.

العنزی همچنین در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به انفجاره های اخیر در عراق نیز، گفت: برخی می کوشند تا با منفجر کردن حسینیه ها و مساجد شیعیان و اهل سنت عراق، نوعی تنش در اوضاع اجتماعی این کشور ایجاد کنند.
وی با اشاره به وجود مشکلات داخلی و حضور تروریسم در عراق، افزود: نباید مولفه های منطقه ای و بین المللی در رویدادهای عراق را نادیده گرفت.
MKH-1-20:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها