هشدار وزارت خارجه آمریکا درباره سفر به مصر

هشدار وزارت خارجه آمریکا درباره سفر به مصر
سه شنبه 13 فروردين 1392 - 18:15

العالم - وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای درباره اوضاع مصر، به اتباع آمریکایی درخصوص سفر به مصر هشدار داد.

به گزارش شبکه خبری العالم، وزارت خارجه آمریکا در این گزارش خطاب به شهروندان آمریکایی اعلام کرده که سفر به مصر خطرات زیادی در بر دارد، زیرا تظاهرات سیاسی در مناطق مختلف این کشور عمدتا به اعتراضات خشونت آمیز تبدیل می شود که با خون ریزی، آتش سوزی و بستن راه ها همراه است.  
این بیانیه با اشاره به افزایش جرایم پراکنده و غیر سازمان یافته مانند سرقت پول، خودرو و تلفن همراه پس از انقلاب مصر، می افزاید: اتباع آمریکایی باید از ورود به اماکن عمومی مصر و نزدیک شدن به محل های تظاهرات - حتی مسالمت آمیز- خودداری کنند، چون این اعتراضات سریعا به خشونت می گراید.     
در این بیانیه تاکید شده که سرقت ها عمدتا با تهدید سلاح انجام شده و از موتورسیکلت نیز برای سرقت اشیاء گرانبها و فرار سریع استفاده می شود، از این رو اتباع آمریکایی نباید کیف پول یا تلفن همراه را در جیب گذاشته، جواهرات را در مکان آشکار قرار داده و یا پول زیاد حمل کنند.     
وزارت خارجه آمریکا همچنین از زنان آمریکایی خواسته با توجه به افزایش آزار جنسی در اماکن عمومی و تاکسی های مصر، بسیار هوشیار بوده و از همراهی با افراد غریبه یا نزدیک شدن به اماکن پرازدحام که احتمال قرار گرفتن در معرض اذیت و آزار در آن وجود دارد، خودداری کنند، چرا که در این مناطق و حتی در میدان التحریر قاهره چندین مورد تجاوز گروهی گزارش شده است.      
در این بیانیه، به شهروندان آمریکایی درباره سفر به استان های مرزی به ویژه در شمال مصر و جنوب سینا که "احتمال وقوع جنایت و ربودن گردشگران در آن زیاد است"، هشدار مضاعف داده شده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها