مقام حزبی مغرب:

"مغرب اسير عملکرد دولت های پیشین است"

سه شنبه 13 فروردين 1392 - 19:06

رباط، العالم - عضو حزب حاکم "عدالت و توسعه" مغرب، مشكلات متعدد اقتصادي و اجتماعي این کشور را حاصل عملکرد سوء دولت های پیشین مغرب دانست.

"عبدالعالي حامي الدين" شامگاه دوشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم، با اذعان به اين كه مغرب از مشكلات متعدد اقتصادي و اجتماعي زیادی رنج مي برد، گفت: نباید مسؤوليت اين وضع را به عهده دولت فعلی مغرب گذاشت. 

 وی با اشاره به سیاست های نادرست اقتصادی سال های گذشته در مغرب، افزود: سياست هاي اقتصادي نادرستي در طول 50 سال در مغرب اجرا شده كه آثار و نتايج آن بر اوضاع اقتصادي فعلي این کشور تاثير گذاشته است و این موضوع از بداقبالي دولت فعلي مغرب است كه در شرايط اقتصادي و اجتماعي سختي از جمله بحران اقتصادي جهان برسر كار آمد و به دليل ارتباط مغرب با اقتصاد اروپا، تبعات منفي بحران در اروپا، این کشور را نیز فرا گرفت.

حامی الدین تاكيد كرد: دولت فعلي مغرب به رغم آن كه اسير پيامدهاي منفي دهه هاي قبل است، تلاش مي كند تا تدابير فوري مانند فراهم كردن بيمه تامين اجتماعي براي 8 ميليون مغربي، تاسيس مركز همياري اجتماعي براي حمايت از زنان بيوه و مطلقه، اعزام دانشجويان مغربي به خارج و تشويق سرمايه گذاري هاي خارجي در كشور اتخاذ كند، اما موانع بسياري وجود دارد كه رفع آنها به مدت زمان بيشتري نياز دارد.

عضو حزب عدالت و توسعه مغرب در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به اعتراضات صورت گرفته از سوی مردم این کشور، گفت: مخالفان حق دارند كه به خيابان ها بيايند و خواستار اصلاحات باشند، اما حق ندارند تا دولت را در برخي مسايل زير سئوال ببرند.

 وی ادامه داد: در تظاهرات روز يكشنبه در پايتخت مغرب، جريان هاي سياسي و اتحاديه هاي متعددي كه گرايش هاي سياسي مختلف و مواضع ناهمگوني داشتند، مشاركت كردند.

این فعال سیاسی مغربی، افزود: در بيش از صد نقطه در كشور، تحركات مردمي عليه فساد و استبداد آغاز شد، اما تظاهرات روز يكشنبه زمينه هاي سياسي روشني نداشت، بلكه تلاشي از سوي اتحاديه ها به همراه احزاب راديكال و چپگرا براي تضعيف دولت بود.

18:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها