دخالت‌های عربستان اعتراض یمنی‌ها را برانگیخت

چهارشنبه 14 فروردين 1392 - 09:03

مردم پایتخت یمن در اعتراض به دخالتها و اقدامات سرکوبگرانه عربستان سعودی ضد شهروندان یمنی، تظاهرات کردند.

خبرنگار شبکه العالم از صنعا گزارش داد، مردم پایتخت یمن دیروز (سه شنبه) در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم سعودی ضد شهروندان یمنی مقیم عربستان، پس از برگزاری تظاهرات در خیابان‌های اصلی مقابل سفارت عربستان سعودی تجمع کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین دخالتهای عربستان سعودی در یمن را محکوم کرده و از دولت یمن خواستند برای توقف این دخالتها دست به کار شود.
برخی از شرکت کنندگان در این تظاهرات بازداشت و یا اخراج شمار قابل توجهی از کارگران یمنی از خاک عربستان را با مقاومت قبایل یمنی در مناطق مرزی در برابر یورش نظامیان سعودی مرتبط دانستند.
خانم "اروی عون" از فعالان انقلابی یمن در حاشیه این تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: پس از آنکه یمنی‌ها در برابر تجاوز نیروهای سعودی به خاک یمن، از اراضی خود دفاع کردند؛ آل‌سعود کارگران یمنی را از عربستان اخراج کرد.
در سایه سکوت مسئولان یمنی درقبال دخالت‌ها و اقدامات سرکوبگرانه ضد شهروندان این کشور درعربستان، قرار است هیأتی متشکل از مسئولان یمنی به ریاض سفر کند.
"نبیل فاضل" فعال حقوقی یمنی به خبرنگار العالم گفت: دخالتهای عربستان در امور یمن به شدت گسترش یافته است، و این مسئولانی که دستشان به سوی عربستان سعودی دراز است نمی‌توانند این دخالتها را متوقف کنند.

پربیننده ترین خبرها